Problem styrservo v70 D5 2005

Lill-pumba
9 december 2018 · 96 Inlägg

Tjenare!
Har lite trubbel med min V70 D5, böt servopumpen då remhjulet hade exploderat på den gammla men får den inte att bete sig som folk?
Den hugger och rycker i ratten och skummar bara i behållaren för styrservooljan.
Hjälp uppskattas då jag ska ingetligen in på bess imorn bitti med långt till alla butiker som säljer biltillbehör och har nyss flyttat så har knappt verktyg osv just nu innan alla saker flyttats hemifrån.
https://www1.garaget.org/gallery/images/208/207590/207590-ad47907904db38f6a4436d5c16ab7111.jpg

-Fuck cancer-
KolGruvan
9 december 2018 · 1 450 Inlägg

Du har luftat ordentligt? Med fulla rattutslag åt båda hållen?

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Lill-pumba
9 december 2018 · 96 Inlägg

KolGruvan skrev:
Du har luftat ordentligt? Med fulla rattutslag åt båda hållen?

Tills jag blivit lam i armarna, det är som att den inte har servo.
Har luftat höger vänster, upp och ner nu efter jag skrev denna tråd, nu har även oljan börjat försvinna...
Bess imorn 08:20...
Åkte 5 km till byns mekaniker och köpte en liter atf av han, tippa i halva och den hugger och har sig fortfarande sen precis när jag ska parkera hemma igen så dör servon helt, som att köra duett igen...

-Fuck cancer-
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
9 december 2018 · 4 917 Inlägg

Antingen mer luft i oljan eller så är pumpen kass.
Jag hade hällt i mer olja och rattat först, innan jag slängt pumpen..
För den var väl inte ny..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Lill-pumba
9 december 2018 · 96 Inlägg

bagatellen skrev:
Antingen mer luft i oljan eller så är pumpen kass.
Jag hade hällt i mer olja och rattat först, innan jag slängt pumpen..
För den var väl inte ny..

Snart hällt i över 2 liter, ska rymma 0,9 liter... ser även nu när den står i snömodd att det är olja underbilen som gör en sån vacker regnbåge under bilen, ser dock inte vart det läcker. Gissar väll att det rinner ur damaskerna pga dåliga packboxar i styrservon.
Vet inte om den läckt innan eller så då jag köpte den med rasad pump av en kolega som jag litar på tillräckligt att han inte skulle blåsa mig men men, blir väll lut i kaffet för nån på måndag om så är fallet...

-Fuck cancer-
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang