Är det en trygg anställning?

Avresto
19 december 2018 · 202 Inlägg

Jag är i dag anställd som tillsvidareanställd på ett bemanningsbolag och undrar om någon kan ge svar på om det är en trygg anställning?

Jag är även erbjuden en visstidsanställning  via ett annat bemanningsbolag under 6 månader där tanken är att jag ska bli anställd av företaget som jag då är uthyrd till efter dessa 6 månader.

Vilken anställning är tryggast och bäst?

Nybergrobin
19 december 2018 · 2 378 Inlägg

Min rekomendation är att tillsvidare är överlägset

Utmarks-Loke
19 december 2018 · 5 833 Inlägg

Min erfarenhet av femton år på bemanningsföretag är att det är mycket trygga anställningar, så länge man är kompetent och producerar det man skall. Men då har jag bara varit uthyrd till privata arbetsgivare med vinstintresse, inte intrigerande arbetsgivare inom det offentliga

Avresto
19 december 2018 · 202 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Min erfarenhet av femton år på bemanningsföretag är att det är mycket trygga anställningar, så länge man är kompetent och producerar det man skall. Men då har jag bara varit uthyrd till privata arbetsgivare med vinstintresse, inte intrigerande arbetsgivare inom det offentliga

Så hur hade du gjort?

Stannat kvar där jag arbetar nu som maskinoperatör eller tagit den nya som börjar med en allmän visstidsanställning och med roligare och mer allsidiga arbetsuppgifter.

Arbetena är inom industri båda två.

panda666
19 december 2018 · 4 250 Inlägg

Avresto skrev:

Svarte_Orm skrev:
Min erfarenhet av femton år på bemanningsföretag är att det är mycket trygga anställningar, så länge man är kompetent och producerar det man skall. Men då har jag bara varit uthyrd till privata arbetsgivare med vinstintresse, inte intrigerande arbetsgivare inom det offentliga

Så hur hade du gjort?

Stannat kvar där jag arbetar nu som maskinoperatör eller tagit den nya som börjar med en allmän visstidsanställning och med roligare och mer allsidiga arbetsuppgifter.

Arbetena är inom industri båda två.

roligt och roligt, vantrivs du med dina uppgifter just nu? det är svårt att hitta bra jobb nuförtiden och ännu svårare trivas med sina kollegor, hittar man ett ställe där man trivs och får bra lön ska man sätta sin ashle där o bli bekväm. försök o bli fast anställd på din arbetsplats/att bli anställd av företaget där du jobbar nu, bli uppköpt av arbetsgivaren där.  Bemmaningen  du jobbar på hos just nu är du fastanställd där nu och du kan få andra erbjudanden från dom. Svårt att börja nånstans på nytt och trivas där, inte säkert på att du kommer trivas på nya stället heller. Det är en risk som bara du vet om du vågar chansa att ta. Jag blev anställd först via bemanning och sen blev jag köpt av stället där jag var uthyrd till. Nu har ja jobbat på det stället i nästan 5 år och trivs som fan.

Utmarks-Loke
19 december 2018 · 5 833 Inlägg

Avresto skrev:

Svarte_Orm skrev:
Min erfarenhet av femton år på bemanningsföretag är att det är mycket trygga anställningar, så länge man är kompetent och producerar det man skall. Men då har jag bara varit uthyrd till privata arbetsgivare med vinstintresse, inte intrigerande arbetsgivare inom det offentliga

Så hur hade du gjort?

Stannat kvar där jag arbetar nu som maskinoperatör eller tagit den nya som börjar med en allmän visstidsanställning och med roligare och mer allsidiga arbetsuppgifter.

Arbetena är inom industri båda två.

Jag hade tagit den med roligare arbetsuppgifter, oavsett om det var det nya eller det gamla. Man spenderar så mycket av sin tid på jobbet att man måste få unna sig att kul.

Meaganeowner
19 december 2018 · 2 250 Inlägg

Och, se till att du väljer ett jobb med tjänstepension.
Det gläder dig garanterat i framtiden.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang