20 januari 2019
Trådstartare
Hej, har en volvo xc60 fabriksny från 2018, (dom nya designerna) som jag köpte, och för någon månad sen lr två märkte jag att det spraklar till fram passagerar och förarsidan när man lyssnar på musik från spotify/youtube/usb, det kan vara jätte låg volym och endå låter det som att det är flaskor lr saker som sitter och flyger mot dörrarna, fastän det inte finns något där.
Jag tog in den på Helmia skadeverkstad, där provade han leka med equaliser och sänkte basen rejält tills det inte slog till så mycket från basen. sedan provade han med Radion, där va de inga problem. han uppgav också att garantin endast täcker radiolåtar. detta trots att jag provat spela samma låtar i andra (även billigare fabriksbilar med standard ljud) där har ljudet varit klockrent.
Igår provade jag att ändra så ljudet endast kom fårn bakdelen i bilen, då va de inge problem klockrent ljud, även från passagerarsidan fram va det också hyfsat, men förarsidan e helt katastrof.
Ska jag boka en ny tid igen lr bara ge mig med tanke på att det kostar 15.000 o byta utan garantin enligt honom? eller kan man skriva till Volvo och be dom reklamera den, för jag tänker dom pengarna bilen kostar borde ha hyfsat standard ljud, iaf bättre än vissa standard bilar som kostar 100tusen ?