Audi S4 C4 -94 masterslav cylinder

Gatisen
3 mars · 69 Inlägg
#1

Tja,
När jag var ute och körde för 4v sedan så fastande kopplingen i golvet. Förstod att det var något fel på huvudslav cylinder.

Började mecka lite för att se vad som hade hänt med den, men fick inte bort den för att det rann så mycket olja. Men jag har lärt mig att kopplingen har upp till en viss nivå i behållaren och bromsarnas är under den nivån.

Iallafall, den gamla cylindern hade armen gått av? Hmm

Så jag köpte hem en ny del, det visade sig vara fel, så jag köpte hem rätt del. Haha (slår handen i pannan)

Meckande dit skiten i fredags, men fick inte ur luften ur cylindern. Så jag fortsatte igår men då genom att pressa olja från slavcylindern och upp i behållaren. Vart lite bättre men inte bra... Så skulle trampa lite på kopplingen för att se om de gick bättre att lufta sen. Då efter ett par tramp gick skiten av igen ?! Vaf*n hahah

Har detta hänt någon annan ?

Mvh

jaka54
3 mars · 3 045 Inlägg
#2

Hej!
Konstigt att armen gått av ... och två gånger!
Har du bilder på kopplingscylinderns arm?

Gatisen
3 mars · 69 Inlägg
#3

jaka54 skrev:
Hej!
Konstigt att armen gått av ... och två gånger!
Har du bilder på kopplingscylinderns arm?

Ja, känns som att något blivit skevt / om jag monterat fel. Fast att jag monterat fel tror jag inte 😅 Kan ta lite bilder senare idag, ska ändå dit en sväng. smile

fish Allfixare
3 mars · 1 401 Inlägg
#4

Är det inte urtrampningslagret som kärvar så det tar stutt och armen går av då?

Gatisen
4 mars · 69 Inlägg
#5

fish skrev:
Är det inte urtrampningslagret som kärvar så det tar stutt och armen går av då?

Jag kan trycka ner kopplingen med handen då när den nästan fungera. Så borde inte vara det tycker jag ? Hmm

Såhär ser dom ut, skiljer ju lite i storlek o så. Men kan det betyda något ?

https://www1.garaget.org/gallery/images/109/108235/108235-290600559ece43118c62e83b941d9beb.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/109/108235/108235-b46073bc7d1392e44c70634a2550ff12.jpg

Senast redigerat av Gatisen (4 mars )

lekman
4 mars · 57 Inlägg
#6

Funkade kopplingen normalt överhuvudtaget efter du bytt huvudcylindern? Om det kärvar i slavcylindern, eller som förslaget i urkopplingslagret, så kanske du bygger upp tryck så att det knäcker sådär?

Gatisen
4 mars · 69 Inlägg
#7

lekman skrev:
Funkade kopplingen normalt överhuvudtaget efter du bytt huvudcylindern? Om det kärvar i slavcylindern, eller som förslaget i urkopplingslagret, så kanske du bygger upp tryck så att det knäcker sådär?

Nej vi fick aldrig upp trycket riktigt som det ska vara. Pedalen fastnade halvvägs upp så att säga.

Otroligt jobbig situation iaf, köpte en ny bil igår i ren frustration lol

Senast redigerat av Gatisen (4 mars )

lekman
4 mars · 57 Inlägg
#8

riv loss slavcylindern o kolla där,

Gatisen
4 mars · 69 Inlägg
#9

lekman skrev:
riv loss slavcylindern o kolla där,

Kanske får göra det, wish me good luck haha

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang