Hej
Det är så att jag är sugen på att köpa "ny" bil.
Jag vill köpa en bmw cab
jag har en budget på 150 000
Årsmodell 2007->uppåt
Typ en 320 eller liknande
Max 20k mil
Det är mina krav
Och När jag är ute på blocket och kollar så är ca 80% av bilarna där importerade ifrån diverse ställen, tyskland, österike, italien, danmark
Och jag tycker att priserna verkar vara lite billigare på dessa importerade bilarna.
Jag vågar inte köpa en sådan bil.
Ta denna bilen som exempel:
https://www.blocket.se/goteborg/BMW_320 … 9.htm?aw=1Jag vill gärna köpa den, men jag är skrajj för att den har gått 7300 mil i tyskland, sen importerats hit till sverige
Jag har försökt läst på lite på andra forum, och det verkar som att man ska vara lite försiktig med import bilar, det jag har läst är att det kan finnas dolda fel, som någon verkstad bara har fixat billigt för att dem ska sälja vidare lite dyrare i sverige
Att den kanske är kraschad på autobahn, sen ihop lappad lite fort för försäljning
eller att den är slutkörd på autobahn
Och att man inte kan se besiktnings/ service historik på typ car.info
att man inte kan veta ifall det har servats korrekt på auktoriserad verkstad och liknande, mm
Så min fråga är till er där ute som har mer erfarenhet. Vågar jag köpa denna bmw, vad hade ni gjort?
finns det nackdelar med import bilar? hur grova? Hur kan jag kolla upp historiken (besiktningar, servicar) bättre?
dela med er av egna erfarenheter är ni snälla!