BMW e61 530d startar ej

davide61
27 mars 2019 · 2 Inlägg

Tjena min bil har plötsligt slutar starta på min skärm får jag upp fuel pump och transmission light

felsökt bilen och fått upp felkod "CED4" : CAN meddelande lastsignal motor Felaktigt/ingen signal

Någon som vet problemet ?

Dawnofhonda
27 mars 2019 · 587 Inlägg

Ingen lastsignal brukar ofta betyda att ECUn inte får kontakt med en givare eller sensor som känner av om motorn är i gång eller inte. Du måste kolla om du har common rail diesel för det systemet funkar lika som ett bensin insprutning system.
Men om du får upp fuel pump så kan det antingen vara att motor stopp givaren eller att pumpen är trasig.

davide61
27 mars 2019 · 2 Inlägg

ok då måste det vara en givare eller sensor för jag har testat aktivera av komponent både pumparna gick. tack för ditt svar. men frågan är villken givare eller sensor som strular, tror du man kan kolla det på något sätt genom diagnos ?

Dawnofhonda
30 mars 2019 · 587 Inlägg

Svårt att säga men du kan köpa en obd2 läsare för ca 100kr på wish. Men kan du bara få på ett diagnos vertyg så blir det enkelt att leta på felet. Jag är nästan hundra på att handlar om en givare eller sensor så det borde stå som en felkod.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang