Audi A6 1.8T 2004 - Motorlampan blinkade några få sekunder

Saitham
5 april 2019 · 31 Inlägg

God afton och trevlig helg allihop!

Har under två åkturer till jobbet den här veckan varit med om att motorlampan blinkade ilsket för att signalera misständning = Stanna omgående. Saken är bara den att det höll i sig i cirka 5-10 sekunder varje gång för att sedan lägga av, varför jag inte orkade bry mig.

Jag har varit med om det här en gång förut för cirka ett år sedan (eller cirka 1000 mil) när en tändspole gav upp. Då kändes det dock med råge när man körde, och lampan slocknade aldrig. Jag bytte då samtliga 4 tändspolar till sprillans nya från NGK vilket löste problemet.

I det här fallet kände jag absolut ingenting och min billiga OBD2-läsare kan inte hitta några registrerade felkoder. Bör jag oroa mig för detta eller är det bara datorn som ger felaktigt positiva resultat så att säga? Finns det någon med 1.8T-motorn som kan ge lite input från erfarenhet?

Alla idéer och tips är väldigt uppskattade!

Senast redigerat av Saitham (5 april 2019)

caromania Forummoderator
5 april 2019 · 9 296 Inlägg

It-mutt kan säkert komma inlöpandes med brandsläckaren och ge goda råd? Det är en riktig Audi-nörd.

Sedan har vi Soulman som kanske går att kontakta för utläsning av felkoder på mer avancerad nivå.

Vad säger ni andra? Visst är det en fråga för en mer avancerad felkodsläsare? Eller kan det vara så enkelt att stift och kablar börjar se sin pension efter 15år?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang