13 april 2019
Trådstartare
Tjohej!
En bilnovis här som införskaffade sig en Civic i tisdags... rullat knappt 4 000mil. Fungerade finfint då och pressade på bra då jag testade den innan köp. Hur pigg som helst.
Men redan fredagen(igår) samma vecka (kyligt och kanske fuktigt ute?) så började motorlampa blinka när jag accelererade. Jag accelerade inte 100% men lite kraftigare. Motorn dessutom ströps rejält men stannade inte helt.
Stängde genast av bilen närmsta tillfälle. Startade upp bilen igen och då vart den slock.
Körde upp farten igen lugnt tempo utan bekymmer. Därefter prövade igen runt 70-80km/h att små pressa bilen lite och återigen började motorlampan indikera, fast nu lös den konstant, kände även nu att motorn vart något strypt men inte lika mycket som då lampan blinkade.
Motor tempen vart normalt.. lixom allt under tiden lampan lös, förutom att motorn vart strypt och jag kunde absolut inte accelerera rejält utan då "hackade den". Men jag hör ändå turbon "andas", så den kanske funkar fortfarande(?)
Så enligt min uppfattning hittills, så fort hm V-tech trycker på så började den lysa.
Någon som har en hastig idé/erfarenhet/förklaring att vilja dela med sig?
Senast redigerat av JiL (13 april 2019)