Var får man tag i detta 3M spackel?

DennisCA
18 april 2019 · 226 Inlägg

I USA har dom en intressant produkt som heter 3M Acryl-Green Spot Putty. En 1k spackel som man använder för att jämna ut små imperfektioner, torkar snabbt och sandas lätt. Jag har försökt hitta den i europa men inte lyckats. Nu undrar jag om någon vet av alternativ till denna produkt. Jag vill först och främst nyttja den till en renovering av en fräsmaskin som jag vill lacka om vissa delar på. Just något som detta skulle vara bra till att släta ut små fel.

Jag upptäckte produkten då jag såg en video om en renovering av en liten svarv och har sen varit intresserad av att prova den. Jag har t.om. frågat 3M i Sverige men dom sade den hade utgått ur sortimentet...

https://www.amazon.com/3M-05096-Acryl-G … B004BZOTQQ

Om inget annat blir det väl att köpa online, skit då man hamnar på frakten bara.

Saab 900 "Turbo T16" (1990)
jaka54
18 april 2019 · 5 657 Inlägg

Hej!
Använde sånt för ca 35 år sedan men det funkar lika bra eller bättre med vanlig plastic padding.

zzr94092
18 april 2019 · 4 369 Inlägg

Finns allt här åxxå,bara att fråga på en billack handlare, men när vi har sånt på jobbet så har man bara det till "små porer"  inget man "spacklar med".

DennisCA
18 april 2019 · 226 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Använde sånt för ca 35 år sedan men det funkar lika bra eller bättre med vanlig plastic padding.

Vad för sorts plastic padding, det finns så många sorter att man blir bara snurrig.

Är det PP100 body filler du tänker på?

Senast redigerat av DennisCA (18 april 2019)

Saab 900 "Turbo T16" (1990)
jaka54
18 april 2019 · 5 657 Inlägg

Hej!
Ja!
Det gröna du hänvisar till funkar bara till små små "märken" och är inget man "spacklar" med.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang