Servostyrning läcker olja Saab 93 2002

saljasetannarsbyt
20 april 2019 · 24 Inlägg

Tjena, här om dagen började helt plötsligt servon på min saab 93 2002 läcka olja och den lät konstigt när man svängde. Har kollat för att se om någon slang eller något har hoppat av men hittar inget. Men när jag startar bilen och kollar under den så ser det ut som oljan droppar från något tunt metallrör. Någon som vet hur jag kan åtgärda detta? Är det ett vanligt problem och kommer det bli dyrt? Mvh Jakob

Snurriis
20 april 2019 · 761 Inlägg

saljasetannarsbyt skrev:
Tjena, här om dagen började helt plötsligt servon på min saab 93 2002 läcka olja och den lät konstigt när man svängde. Har kollat för att se om någon slang eller något har hoppat av men hittar inget. Men när jag startar bilen och kollar under den så ser det ut som oljan droppar från något tunt metallrör. Någon som vet hur jag kan åtgärda detta? Är det ett vanligt problem och kommer det bli dyrt? Mvh Jakob

Bild skulle underlätta i vad för rör du menar som läcker.

Utmarks-Loke
20 april 2019 · 5 836 Inlägg

Ibland rostar det hål på hydraulrören, ibland är det kopplingarna som lossnar så det läcker. Ibland är det packningarna i styrväxeln som läcker, men så illa verkar det ju inte vara i detta fall. Men ta en trasa och torka rent röret så du ser exakt var de nya oljedropparna kommer från

saljasetannarsbyt
22 april 2019 · 24 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Ibland rostar det hål på hydraulrören, ibland är det kopplingarna som lossnar så det läcker. Ibland är det packningarna i styrväxeln som läcker, men så illa verkar det ju inte vara i detta fall. Men ta en trasa och torka rent röret så du ser exakt var de nya oljedropparna kommer från

Tack för hjälpen! Återkommer smile

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
22 april 2019 · 4 917 Inlägg

På en sån gammal bil är det nog någon packning som lämnat in..
Usch vilket tråkigt jobb som väntar den som ska åtgärda det..sad
Packningar är väl inte så dyra , men HAN  som ska göra jobbet..

Senast redigerat av _- (22 april 2019)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
saljasetannarsbyt
28 april 2019 · 24 Inlägg

Bilen är fixad! Visade sig att förra ägaren hade gjort nåt hemmbygge med servoröret så det satt nån vvs koppling med muttrar, så jag skruvade åt dom så va problemet löst smile Men tack för all hjälp! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang