Motorlampa lyser,fläkt går för fullt (golf 5 2.0tdi

Johan_VW
21 april · 100 Inlägg
#1

bilen är en golf 5 plus 2,0 tdi dsg

motorlampan lyser konstant och kylfläkten går på maxvarv oavsett om bilen är varm eller kall. felsökte bilen och fick fram följande felkod:

Givare för kylvätsketemperatur (g62)
p0118-000 signalen är för hög


Nån som vet om det är givaren som behöver bytas eller om det kan vara något annat? Har läst en del om folk med samma problem men ingen som haft problemet att fläkten går på max. Vet på ett ungefär vart givaren sitter men är ganska svårt att komma åt, därför jag frågar här först

insidan Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
22 april · 3 319 Inlägg
#2

Ja, det blir väl enbart en gissning..
Ecu får signal om att det är varmt, så därför kör den igång fläkten på högvarv. .
KAN det vara annat än givaren ?

Brådhis * Voff voff *
22 april · 4 597 Inlägg
#3

Om felkod sätts på tempgivare kör dom allra flesta bilar fläkten på max som en säkerhetsfunktion.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Goffen Administratör
22 april · 2 947 Inlägg
#4

Börja med att byt G62an den kostar inte så mycket och är en vanlig felkälla.

En kopp av den svarta såsen...
Johan_VW
23 april · 100 Inlägg
#5

Goffen skrev:
Börja med att byt G62an den kostar inte så mycket och är en vanlig felkälla.

blir till att göra det, såg 2 olika videos på youtube där sensorn byttes. började med den som satt enklast till men det var såklart fel hmm beställt ny sensor nu så blir till att skifta den när tillfälle ges

insidan Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
23 april · 3 319 Inlägg
#6

Om det är 50% chans att gissa rätt, så brukar iallafall även jag gissa fel..
Hade du nu tagit den svårare först så  hade det nog inte varit den..smile

Johan_VW
23 april · 100 Inlägg
#7

_- skrev:
Om det är 50% chans att gissa rätt, så brukar iallafall även jag gissa fel..
Hade du nu tagit den svårare först så  hade det nog inte varit den..smile

den turen har typ förföljt mig hela livet smile har en sensor över men beställe ett helt nytt kit. annars kan jag ge mig fan på att o-ringen flyger åt helvete... denna sensorn sitter typ under insuget inkilad mellan 2 större rör

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang