Bilen blir inte lägre trots sänkfjädrar? Volvo V70II D4 -15

Eleectrict
5 maj 2019 · 2 Inlägg

Hej Alla!

Jag skulle gärna behöva lite råd och hjälp med min V70 som jag håller på att sänka.

Det är en V70II D4 2015 modell, och chassit i sig är det vanliga så ingen sportvariant eller så. Jag köpte sänkfjädrarna på Vparts som skulle sänka 55mm i fram och 40mm ibak, i fram såg jag resultat men inte ibak. Bilen har inte nivåreglering vad jag vet? Och efter ha provat att kapa ett varv på sänkfjädrarna i bak så tycker jag inte att det har gett något resultat alls. Varför är den så svår att få ned i bak? Tycker den kvarstår som jättehög i bak.

Provade även rycka fjädrarna helt och hållet och sänkte ned bilen och då blev den låg såklart, men inte så märkvärdigt låg. Är det något jag missar eller så? Tacksam ifall någon har upplevt något liknande problem som kan hjälpa mig.

Tack på förhand, Tim



Redigerade rubriken en aning.

Med vänlig hälsning mod

W123-76
5 maj 2019 · 72 Inlägg

Du har garanterat nivåregleringsdämpare bak. Ring nån volvo återförsäljare o be dom kolla.

Das beste oder nichts!
Eleectrict
5 maj 2019 · 2 Inlägg

W123-76 skrev:
Du har garanterat nivåregleringsdämpare bak. Ring nån volvo återförsäljare o be dom kolla.

Ja det måste ju väl ändå vara så, hade en misstanke men eftersom jag är helt ny på Volvo så var jag osäker. Tack för du gav en input på det hela, ska byta till coilovers istället tänkte jag och lägga mina nuvarande stötdämpare på hyllan. Har ändå hört att det inte skall vara rekommenderat att köra sänkningsfjädrar med orginal stötdämpare då man kör lätt slut på dem under en kortare period.

zzr94092
5 maj 2019 · 4 383 Inlägg

Ta kort på dämparna så får vi se vad du har.Varför skulle standard dämpare gå slut för att man har sänkfjädrar?

torsen
5 maj 2019 · 7 230 Inlägg

zzr94092 skrev:
Ta kort på dämparna så får vi se vad du har.Varför skulle standard dämpare gå slut för att man har sänkfjädrar?

För att dom kanske bottnar med tung last och stora gropar/gupp/svackor på vägen?

zzr94092
6 maj 2019 · 4 383 Inlägg

Du har ju fortfarande genomslagskudden kvar,så tror inte på det är nån fara,och han köpte 55 mm sänkfjädrar, åkte med sådana i fem år på en s60 och även en v70 vi hade under samma tid....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang