Kort update
Efter i onsdags fick den stå ett par dagar. Har haft fullt upp med annat.
Igår morse gick jag ut och skruvade i en ny bult till generatorfästet, samt torkade upp så mycket olja jag kom åt. På det sättet ser jag förhoppningsvis tydligare vart det läcker. Fyllde på med olja och hoppas på det bästa.
Målet är att lyckas få igenom den på besiktning, och sen blir det nog att ställa av, eller försöka sälja.. Jag vet inte riktigt..
Har som sagt fixat hjullagret som var enda tvåan, och sålänge de inte märker att det läcker olja borde det gå bra! Håll tummarna!
Juste, tog en liten provkörning efter jag fyllt på olja. Kollade oljenivån ett par gånger och det töms inte på direkten iallafall..
Men en konstig sak hände. Stod still vid ett rödlyse i kanske 30 sekunder, på den tiden gick tempmätaren från mitten till rött. Jag vet att den inte har bästa kylförmågan när den står still, och att det var 30 grader ute, men så fort ska det inte gå!
För några veckor sedan kö-körde jag i ca 30 min och på den tiden hann den inte ens komma till rött. Får se om det händer igen. Isåfall får jag väl ta en titt på kylsystemet oxå..!
Återkommer imorgon om hur det gick på besiktningen..
Njut i solen!