Anti-sladd serv erfordras. Volvo S60 -09

tomas5547
18 maj 2019 · 11 Inlägg

Har en volvo s60. 2009. 7300mil.
Av och till så har jag fått upp meddelandet "anti-sladd serv. erfordras" i displayen.
Jag har googlat och läst här inne.
Har testat några småsaker. bla att ta loss minuspolen på batteriet. (Hjälpte inte)

Om jag lämnar in den på service/felsökning. Dom kopplar in datorn. Kan dom se exakt vad felet är?

Jag frågade en kille här på BraBil i Göteborg om vad han trodde det kunde vara. Ratthjulet sa han.
Kostar ca 7000:- att fixa.

Bilen har precis varit inne på service denna veckan. (vanlig service) Och rekond.

Jag vill inte lägga ut en förmögenhet på min bil. Den är fin, och jag vill ändå vårda den.
Någon som vet något? Bra verkstad i Göteborg som kan fixa/felsöka detta billigt?
(Är inte duktig på att skruva själv)

Christian S
18 maj 2019 · 4 816 Inlägg

tomas5547 skrev:
Om jag lämnar in den på service/felsökning. Dom kopplar in datorn. Kan dom se exakt vad felet är?

det borde finnas felkod/felkoder lagrade iom att du får upp felmeddelandet i displayen så ja dom borde se det när dom kopplar in datorn men man kanske inte får reda exakt på vad som är fel men man ser iallafall vad som har satt felkoden för det kanske inte är komponenten som har satt felkoden som det är fel på då den kanske får information ifrån någon givare.

om bilen var inne på service nu i vecka så borde dom sett om det fanns några felkoder men du kanske inte var inne på någon auktoriserad volvo verkstad?

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
tomas5547
18 maj 2019 · 11 Inlägg

Den var inne på BraBil, dom är ju volvo verkstad. Meddelandet lös inte då, utan kom två dagar efter servicen. (olja+filter+m.m.)
Vill ha tips på någon verkstad där detta inte kostar skjortan smile

Senast redigerat av tomas5547 (18 maj 2019)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang