Cross moped eller stadsmoped? Svårt val.

Niaisk
31 maj 2019 · 44 Inlägg

Hejsan! Nu är jag tillbaka igen med en annan fråga till er, just nu kör jag runt på en stads moped som är en Daelim S-Five. Det är en grymt skön moped och är sjukt nöjd med den, har haft den väldigt länge då jag köpte den före jag hade körkortet då jag var ivrig att ha en moped. Men nu har ett dilemma uppstått, har börjat köra med en kompis som har en cross moped och fick test köra den och är sjukt intresserad att köpa en cross moped nu så att jag kan få köra på en moped jag kan växla med och en cross moped ser generellt coolare ut.

Har hittat en fin Rieju på blocket för en rimlig peng nära mig men problemet kommer nu att jag har kört så mycket med mopeden jag har nu och har fäst mig vid den så har svårt att behöva sälja den om jag vill ha Riejun jag hittade. Vilket jag måste för att får inte har 2 mopeder hemma då jag bor i lägenhet. Så då vänder jag till er, är det värt att sälja min moped jag har just nu och köpa den här fina Riejun jag hittade eller ska jag stanna med mopeden jag har. Pros and cons med båda mopederna?

Hjälp snarast som möjligt då jag inte har flera veckor på mig att bestämma. Tack i förhand! Mvh //Niaisk

Niaisk
31 maj 2019 · 44 Inlägg

Ivel skrev:
Hur länge till har du tänkt köra moped?

Är 16 så har tänkt köra tills tar B-Körkort vilket blir 2 år till.

Niaisk
31 maj 2019 · 44 Inlägg

Kan nog få 6500kr av min nuvarande moped. Cross mopeden jag kollar på kostar 9000kr vilket blir 2500kr i mellan dem. Själva priset på mopeden är ett väldigt bra pris för skicket den är i och den är helt original också så skulle nog säga att för priset den kostar så är det värt det. Men dilemmat är om att eftersom jag bara kört cross moped på en stor parkingerings plats vilket var roligt så har jag ingen aning hur cross moped är som en all around moped, eftersom jag kör min väldigt ofta. Så min tanke är att vilken moped är den scooter eller cross moped? Vill som sagt ha cross moped men har ändå svårt att göra mig av med min som jag har just nu hmm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang