Dubbla lådor

Volvo745lttatraktor
11 juni 2019 · 40 Inlägg

[hej Jag Har en undran jag har en A traktor med dubbla lådor o spärr. De jag undrar e att när jag gasa upp Lite över 80 Första gången nyss så Förja De låta något åt helvete så jag stängde av A Traktorn Och Då typ Lät de as högt En stund Tror de va växellådorna så, när dom slutat låta så Starta jag la i ettan å då kunde jag ej Köra framåt utan De bara Hur ska man säga De Slog I Lådorna Så jag Drog Spärren o då kunde jag köra. SÅ jag undrar vad felet kan va jag försökte sätta i Spärren igen men de e precis som om Jag ej fått i Spärren Helt Jmflr jag drog tillbaka Den Saken man gör för att få i Spärren Å då gick det Men Jag kan ju ej Hålla Den tillbaka hela tiden

CC72
11 juni 2019 · 1 661 Inlägg

Ang. problemet med din/dina växellådor så har jag ingen aning men du får nog leta upp en kompis som kan hjälpa dig att se över det där samt plocka ner lådan för vidare inspektion.

Senast redigerat av CC72 (11 juni 2019)

caromania Forummoderator
11 juni 2019 · 9 296 Inlägg

Tråd rensad på onödiga inlägg. Inlägg som hjälper TS är välkomna.

Tips till TS, försök spalta upp dina meningar med punkt så det blir mer tydligt.

Mvh Mod

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Volvo745lttatraktor
12 juni 2019 · 40 Inlägg

Men min Undring e att E lådan rasad även fast den driver

Volvo745lttatraktor
12 juni 2019 · 40 Inlägg

Den beter sig som Att Växeln inte e helt i så den Slår I men inte Får fast i växeln

CC72
12 juni 2019 · 1 661 Inlägg

Dåligt växellänkage?

Vill du få fler svar måste du skriva tydligare och mer utförligare än vad du gör.

Har du ingen i din närhet som kan skruva?

Ingen här kan veta vad i någon av dina lådor som är trasigt, det måste undersökas på plats.

Volvo745lttatraktor
18 juni 2019 · 40 Inlägg

CC72 skrev:
Dåligt växellänkage?

Vill du få fler svar måste du skriva tydligare och mer utförligare än vad du gör.

Har du ingen i din närhet som kan skruva?

Ingen här kan veta vad i någon av dina lådor som är trasigt, det måste undersökas på plats.

igår hade jag av lådan m40 tog av låcket O Allt funka Trycker i spärren så Fyran trycks fram o Snurrar På Den Går som de ska Sätter upp Allt igen O Sätter i spärren Samma symtom. Symptomen är typ att Den antingen lagt sig i ett mellan läge Eller Växeln är inte helt i

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang