M40 fel

Volvo745lttatraktor
18 juni 2019 · 40 Inlägg

Hej nu gör jag ett sista försök Med att få rätt på mitt problem
Jag Har en 745 ltt EPA/A traktor med Dubbla lådor m47 Och m40 bak med en så kallad ryckspärr
Felet är att Jag var ute o körde Och så ville jag prova Hur snabbt den Gick Så jag Gasa på Tills Runt 90 då den Lät något Otroligt Från Lådan/lådorna Så jag Fick lite Panik och Släppte Gasen o lät den motorbromsa En Liten stund men den Lät högre så jag Stängde av epan Kommer ej ihåg om jag La den i neutral men Den Lät mycket en stund sen Så starta jag O då Ville den ej Driva På varken 1 2 eller R utan det lät Typ Ett högt Ljud Typ som om Växeln ej va helt i Så jag Började bli Mer Orolig å Pröva o dra Spärren så den Går lagligt o då Gick den som den ska Lagligt Så jag prova o trycka fram 4 igen å sätta i spärren La den i ettan o släppte på kopplingen Sakta samma ljud driver ej På någon av växlarna så blev lite ledsen o lack då På hemvägen så Lossna Växelåds fästet så Växelådan Åkte upp och ner Så mamsen fick bogsera hem o igår hade jag in epan hos grannen p plocka av m40 där Spärren Är o allt va helt Tryckte in 4 snurra som de ska O allt satte tillbaka lådan tog några timmar allt satte i spärren Bara va fan funka ej samma symptom Som innan Va typ som något tog emot När den ville börja driva konstiga e att jag kan ju Köra lagligt så att säga men ej olagligt Va kan felet va kan de va shiftgafflen va böjd eller något

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang