Oidentifierbar stereo - Volkswagen Passat

S0der
27 juni 2019 · 8 Inlägg

Hej! Köpte en bil här om dagen, men nu har jag tyvärr märkt hur otroligt dålig den uppdaterade radion som sitter i bilen är. Jag har googlat mig runt i hopp om att försöka få tag på vilket märke det är på fanskapet, men hittar tyvärr ingen som ser likadan ut. Problemet är att så fort jag stänger av bilen och sedan startar den igen så har klockan stannat och den får börja söka nya radiokanaler vid varje start. Ljusstyrkan är också katastrofal, så fort det är minsta lilla ljust ute så blir skärmen kritvit och man ser ingenting. Det står när man trycker på GPS knappen att man ska uppdatera mjukvaran eller lägga till en mjukvara, men hur fan ska jag kunna hitta en mjukvara när jag inte har en aning om vad modellen heter?

Är egentligen inget stort problem då jag fick en bra deal på bilen och är väldigt nöjd i övrigt, så får jag slänga någon tusenlapp på en ny så är inte det hela världen. Skulle helst vilja slippa det dock.


https://www1.garaget.org/gallery/images/233/232369/232369-e979207a2a28f860f9610cf34c8c9af8.jpg

Vet någon här vad det är för modell, tillverkare eller har något tips på vad man kan göra?

Tack på förhand!

zzr94092
27 juni 2019 · 4 391 Inlägg

Måste fattas en 30 ström,iom,att du tappar kanaler/klockan..Om du tar ut radion,kanske det finns någon dekal om vad det är..

S0der
27 juni 2019 · 8 Inlägg

zzr94092 skrev:
Måste fattas en 30 ström,iom,att du tappar kanaler/klockan..Om du tar ut radion,kanske det finns någon dekal om vad det är..

Det får kanske bli så. Jag har iallafall listat ut att det är Windows operativsystem, så då kanske det går att göra någon uppdatering av programvaran. Om jag hittar en vill säga. Bifogar ännu en bild.

https://www1.garaget.org/gallery/images/233/232369/232369-af89dd14140a1d3b75e051fef4da3838.jpg

Growe Fri fart för ett fritt folk!
27 juni 2019 · 13 742 Inlägg

Min Kina enhet tappar oxå strömmen så klockan nollar sig men radion brukar klara sig.  Men som sagt kolla strömsladdarna att det sitter rätt och fungerar

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang