Nissan almera tino 01 1.8 bensin går dåligt.

Mukka_Meck
8 juli 2019 · 36 Inlägg

Hej.

Håller på och försöker fixa en Nissan almera tino som går dåligt. Var jätte mycket skit i tanken och pumpen så har sanerat tank och pump och blåst ur ledningen. Rivit isär spridarna och gjort rent. Kört på starten och det kommer två strålar ur varje spridare.

Mätt bränsletrycket och det låg på 2.5 bar vid tomgång och vid gaspådrag 2.2 bar. 3.5 läste jag någonstans att det ska vara?

Inga felkoder.

Mätt tps och den går fint från 0.5v till 4v.

Röck luftmassemätaren och då vart det en felkod och den dog rätt fort.

Röck kamaxelgivaren och den dog på en gång.

Tändstiften är svarta så den får för mycket soppa?

Mät labdan vid grenröret och den ger konstiga värden och den andra efter katten har jag inte rört. Rycker jag lambdan på grenröret blir det knappt någon skillnad.

Hur går den då...

Den startar lätt men blir och gå oroligt efter någon se och dör. Håller man lite gas så blöddrar den och man måste pumpa. När den blir varm kan man värva rätt så rent mellan 4000-6000 rpm men släpper man nedanför 4000 börjar den blöddra igen och man måste pumpa upp sen till 4000 igen så kan man varva igen mellan 4000-6000. Då håller den tillgången med men går oroligt....

Laddar 14.2.


Någon som har en lösning?

Dålig lambda?
Ospänd kamkedja?
För dåligt soppatryck?

Greenhorn
8 juli 2019 · 399 Inlägg

Tippar på endå att du måste byta ut pumpen oavsett, som den har tuggat napalm under en längre tid.

Ebay: https://www.ebay.co.uk/sch/Car-Parts/60 … 20II%201.8

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang