Hjälp med kabelsko

Linus98
27 juli 2019 · 3 Inlägg

Hej! Undrar om det finns någon som har lust och hjälpa mig pressa en 50mm2 kabel med 2 skor? Saknar pressverktyg och detta lär bli de enda jag pressar i mitt liv så tycker inte det är värt o köpa haha, bor i Göteborg/Kungälv

caromania Forummoderator
27 juli 2019 · 9 296 Inlägg

Linus98 skrev:
Hej! Undrar om det finns någon som har lust och hjälpa mig pressa en 50mm2 kabel med 2 skor? Saknar pressverktyg och detta lär bli de enda jag pressar i mitt liv så tycker inte det är värt o köpa haha, bor i Göteborg/Kungälv

Jag åkte förbi en bilelektriker och fick det gjort där. Kostade inget faktiskt. Kan vara värt att testa? Ring och fråga vad de gillar för kaffebröd.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Xebers76
28 juli 2019 · 2 266 Inlägg

Jag har pressat med skruvstäd dem få gånger det handlat om så grova kablar xP

Utmarks-Loke
28 juli 2019 · 5 836 Inlägg

Till 50mm skall man helst ha en av de där stora, hydrauliska pressarna. Jag har på jobbet men knappast hemma, det är det få som har. Att fråga på någon bilelektrisk verkstad är nog en bra idé, om det finns några sådana kvar

Growe Fri fart för ett fritt folk!
28 juli 2019 · 13 742 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Till 50mm skall man helst ha en av de där stora, hydrauliska pressarna. Jag har på jobbet men knappast hemma, det är det få som har. Att fråga på någon bilelektrisk verkstad är nog en bra idé, om det finns några sådana kvar

börjar bli vanligare då dom kostar relativt lite att köpa från kina.. och fungerar tydligt väldigt bra endå

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
spillolja
28 juli 2019 · 4 025 Inlägg

Alternativt är att löda, men man behöver då en ganska stor lödkolv på flera 100Watt
sedan på med krympslang

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Linus98
28 juli 2019 · 3 Inlägg

Får tacka för alla förslag! Ska höra med någon bilelverkstad såhär vi hoppas dom kan hjälpa till!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang