Hej Är det någon som kan säga var egr ventilen på en e220 cdi 2013 sitter. Jag har googlat men inte hittat något, kan den sitta under luftrenaren vid turbon. Tacksam för svar.
Hade tänkt rengöra eller byta, har bla den felkoden. Bilen har tappat kraft då och då, med följden att motorlampan har tänts, sen har den gått bra ett tag men nu går den i limp mode hela tiden. Så misstänker egr ventilen, jag har bytt map sensorer och tryckreglerings ventil, men det var det inte, ser att det sitter en till i anslutning till egr ventilen, man testar det först för det är ingen lek att demontera egr ventilen ser jag.
Hade tänkt rengöra eller byta, har bla den felkoden. Bilen har tappat kraft då och då, med följden att motorlampan har tänts, sen har den gått bra ett tag men nu går den i limp mode hela tiden. Så misstänker egr ventilen, jag har bytt map sensorer och tryckreglerings ventil, men det var det inte, ser att det sitter en till i anslutning till egr ventilen, man testar det först för det är ingen lek att demontera egr ventilen ser jag.
kör du för korta sträckor? hur långt kör du per gång? häll i sån där smörja wynns dpf grej som regenererar och kör en lång bit. Men är nyfiken på hur långt du kör-
Jag kör 12 mil per dag tur och retur till jobbet. Sen lite privat också, ca 3500 mil per år. Bilen har nu gått 12000 mil så 🤔
antar att dessa är förbruknings vara då. för de spelar kanske inge roll hur mke man kör utan dom pajar endå. men ser på skroten att en sån ligger på typ en tusing. så bara o byta? eller ska man som du sa tvätta? hur ser din dpf ut? antar att den mår bra eftersom du kör ordentligt.
Farsans gjorde så när partikelfilter var mongo. Kolla det.
partikel filter jävlas när han kör så långa sträckor? måste vara isf nån givare som krånglar, men ja tror mera på egr som ts säger, felkoder osv vore intressant.
Farsans gjorde så när partikelfilter var mongo. Kolla det.
partikel filter jävlas när han kör så långa sträckor? måste vara isf nån givare som krånglar, men ja tror mera på egr som ts säger, felkoder osv vore intressant.
Våran hade felkod på allt. Egr partikelfilter givare osv tryckgivare verkar vara standard.
Fast samtidigt var Våran fulmekad innan så.. Kanske inte ens bilens fel :p
Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Farsans gjorde så när partikelfilter var mongo. Kolla det.
partikel filter jävlas när han kör så långa sträckor? måste vara isf nån givare som krånglar, men ja tror mera på egr som ts säger, felkoder osv vore intressant.
Våran hade felkod på allt. Egr partikelfilter givare osv tryckgivare verkar vara standard.
Fast samtidigt var Våran fulmekad innan så.. Kanske inte ens bilens fel :p
ne när det gäller den bilen..undrar vad för idiot hade den innan? dom måste ha trixat me den som fan, trimmat den? trixat me den. har annars inte hört om några problem me dom bilarna förrutom tidiga dieslar har haft problem me spridare, 7g lådan kan växla ryckigt/vissa har behövt byta lådan. Annars inga problem vad jag kan läsa och hitta. kollar ibland på autoscout och liknande och ser tex 220cdi med 70.000+mil
Jag har en felkodsläsare. Egr a flow excessive detekted. Turbocharger A overboost condition. Turbocharger boost sensor A circuit range performance.
så vadå egren skickar för mke avgaser eller nått? o turbo kör för hårt också? vad kan vi säga om detta? är egr det är fel på som ger dom andra felkoder också eller?
Vad för felkodsläsare använder du? Jag fick felkoder på bla egr, tempgivare m.m enligt min billiga läsare. Mercedes egna dator sa differanstrycksgivare i stället.. gissa vilken felkod som stämde :-p
Jag hade dessa felkoder men som jag skrev tidigare så stämde ej dessa. Min gick i limphome ibland och motorlampan lyste. Med Mercedes diagnosverktyg så fick jag helt andra felkoder. Jag använder eml327 och eobd till mobilen.