Har en s60 bifuel -05 som skapar tryck i kylvätskebehållaren så att den trycker ut vattnet.

Volvos60bifuel
10 augusti 2019 · 1 Inlägg

Har en s60 bifuel -05 som skapar tryck i kylvätskebehållaren så att den trycker ut vattnet. Ingen temphöjning eller annat, bara att vattnet trycks ut. Gasdriften funkade när vi köpte bilen, sist jag provade den så tog den inte gas utan farten bara dog även om jag försökte gasa, funkade igen när jag bytte till bensindrift igen. Hade en kille som kollade och han hittade inget läckage när han provtryckte bilen.
Det enda felmeddelandet jag får är att kylvätskenivån är låg. Känns onödigt att därför ta in den för att läsa av felkoder på verkstad. Den trycker ut vätskan när man stannat bilen, inte under körning. Vi har kollat termostaten och den fungerar och killen sa att kylfläkten fungerar. Ac funkar, bilen både kyler och värmer.

Vad tror ni kan vara fel?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
10 augusti 2019 · 14 054 Inlägg

Har du expansionskärl som är sammanbundet med kylaren med en slang? Vet inte hur det fungerar på nyare Volvo men kan tala om hur ja upplevt det. På två av mina jänkare (80-talare med expansionskärl) så fick jag fenomenet att det bubblade ut kokhett kylarrvatten i expansionskärlet  vilket ledde till att motorerna kokade. De arbetar med ett litet övertryck. Jag bytte kylarlocken som var gamla och slappa i fjädrarna och efter det så blev jag av med problemen. Inte säkert att det hjälper dig men så blev det för mig.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang