Bensinupproret 2.0, ett stort dagis?

Rogge97
18 augusti 2019 · 7 Inlägg

Är det någon mer än mig som upplever att Bensinupproret 2.0 är rena dagiset? Många av följarna verkar inte kunna ett skvatt om något och löjliga "aktioner" som att åka runt och tuta får en att skratta gott en fredagskväll med en bira i handen (ja tyvärr.. är det sanning). Sedan är det inte så värst många som är aktiva och knappt 5 personer som kommer till "demonstrationerna".

Alltså helt ärligt gott folk, med risk att bli utmålad som ett riktigt "arsle", så känns hela grejen som en enda stor jävla lekstuga, en parodi utan motsvarighet.

Någon mer som känner som mig?

panda666
18 augusti 2019 · 4 228 Inlägg

Rogge97 skrev:
Är det någon mer än mig som upplever att Bensinupproret 2.0 är rena dagiset? Många av följarna verkar inte kunna ett skvatt om något och löjliga "aktioner" som att åka runt och tuta får en att skratta gott en fredagskväll med en bira i handen (ja tyvärr.. är det sanning). Sedan är det inte så värst många som är aktiva och knappt 5 personer som kommer till "demonstrationerna".

Alltså helt ärligt gott folk, med risk att bli utmålad som ett riktigt "arsle", så känns hela grejen som en enda stor jävla lekstuga, en parodi utan motsvarighet.

Någon mer som känner som mig?

Tror att priserna påverkar folk på olika sett, speciellt för dom som har skitlångt till jobbet osv, vet inte hur man ska hjälpa dom. Sen finns det dom som bara gråter över att dom inte har råd att tanka sina feta v8or/v10or som är skittörstiga bilar. Det går säkert att debatera hur mycket som helst men för att verkligen göra nått nytta så krävs det extremt mycket mer än bara en lite fb grupp me folk som sitter o skriker där. Det krävs att man samlas verkligen en skitstor grupp i stan och verkligen stänga av allt. Som dom gör i frankrike tex och andra länder. Att man gör en riktig fet protest ute i vägarna och stänga av all trafik, bara då skulle regeringen ta det på allvar. Nu sitter dom bara o skrattar åt gruppen och kallar folk för bönder bara. Räcker inte me bara kalle från luleå sitter o viftar me sin vita flagga brevid sin 740.

trubbelturbo
18 augusti 2019 · 1 434 Inlägg

Utan att yttra min åsikt om bensinpriser. Så kunde jag inte låta bli att skratta lite åt damen som blev intervjuad i lokalradion (angående just bensinupproret). Hon berättade att hon tyckte att bensinen kostade väldigt mycket, särskilt för oss som bor på landsbygden, och hon beklagade sig över att hon hade 3 mil tur och retur(!!!) till jobbet.

Fan vad långt, tär på ekonomin kan jag tänka. Vad blir det, 10 minuter till jobbet? Shit. lol

Senast redigerat av trubbelturbo (18 augusti 2019)

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 augusti 2019 · 13 983 Inlägg

Jag kan förstå de som har det långt till jobbet, de som bor mitt ute i ingenstans. Jag har 17-18 km enkel resa till jobbet och det kostar c:a 800 kr i månaden med den bil jag kör nu. Lite måste det få kosta då det känns som en ynnest att få bo på landet. Bo i stan 300 meter från jobbet......NÄE!!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Skalman
18 augusti 2019 · 508 Inlägg

Ni får nog tänka ett varv till innan ni skrattar åt folk eller börja tycka saker och uttala er.
Bensinupproret 2.0 är inget ni ska göra er roliga över och förminska personerna som har samlas i gruppen.

Bensinupproret 2.0 är så mycket mer än bara samlas och åka runt och tuta.

Gå in och läs på!

Diskutera bensinupproret 3.0 också där priset på bränsle ska höjas för att omställningen ska ske fortare.

Rogge97
18 augusti 2019 · 7 Inlägg

Skalman skrev:
Ni får nog tänka ett varv till innan ni skrattar åt folk eller börja tycka saker och uttala er.
Bensinupproret 2.0 är inget ni ska göra er roliga över och förminska personerna som har samlas i gruppen.

Bensinupproret 2.0 är så mycket mer än bara samlas och åka runt och tuta.

Gå in och läs på!

Diskutera bensinupproret 3.0 också där priset på bränsle ska höjas för att omställningen ska ske fortare.

Jag skrattar inte åt dom, men precis som panda säger så tror jag många upplever dom som ett gäng "korkade bönder", tyvärr. Dom förstår inte vad som krävs för att genomföra förändring i den verkliga världen. En naivitet och en känsla av gemenskap är vad som driver denna grupp på FB.

Storstadsmänniskor får ibland åka 50-60 km till jobbet dom också!

Utmarks-Loke
18 augusti 2019 · 5 791 Inlägg

Det är synd om det skall bli fars av hela grejen för landsbygden är så otroligt beroende av bränslepriserna för att fungera.

Utmarks-Loke
18 augusti 2019 · 5 791 Inlägg

Ivel skrev:
En stor mängd förefaller vara lite eljest vilket intervjuer i rikstäckande televisionsinslag har bekräftat i mina ögon.

Frågan är hur länge SVT fick leta innan de hittade "rätt" folk att intervjua.

Rogge97
18 augusti 2019 · 7 Inlägg

Det känns som det bara är en massa tanter som tycker det är häftigt att hänga på Facebook som är aktiva i gruppen..

Lockwood
18 augusti 2019 · 394 Inlägg

Snälla. Det är helt vanliga människor som fått nog. Som ser att deras möjligheter till att få ett bättre liv är på väg att slås undan. Alla vill, och kan inte bo i Fjollträsk. Sverige kommer inte ensamt kunna rädda världen från klimatkatastrofen. Att fortsätta att höja skatterna på bränsle är fel, använd pengarna på ett sätt så de gör störst nytta, klimatet är globalt! Det är varken miljön eller något annat behjärtansvärt som är målet för politikerna, målet är att fortsätta få in pengarna för staten behöver mer o mer till diverse olika utgifter vilka skulle kunna decimeras till stor del. Att subventionera elbilar är enligt mig hål-i-huvudet. De som kan få ta del av dessa fördelar är ofta sådana som hade köpt elbil ändå, för att de har råd. Det är alldeles för mycket "symbolpolitik". Upproret handlar om så mycket mer än bara bensinpriset, jag skulle inte bli förvånad om det hela mynnar ut i nån form av organisation som kommer ha som mål att påverka politiken i landet.

Personligen lider jag inte nämnvärt att bensinpriset är som det är, men att 60% är skatt är galet. Sverige o svenskarna håller kanske på att vakna, men så länge vi inte gör något i stil med "Gula västarna i Frankrike" så kommer absolut inget att hända, allt fortsätter som vanligt. Miljömupparna fortsätter med sin symbolpolitik (varför inte inför ett bidrag för köp av eldrivna båtar & vattenscootrar?), de kommer fortsätta att stänga av gator men missar detaljen att de som inte har bilar som får köra där blir tvingade att ta längre vägar, o således ännu mer utsläpp. Det man behöver göra är att folk med låga inkomster även de skall kunna inkluderas i landets framgångar. De vill oxå ha råd att åka på semester, kanske inte en vecka ner i "Troppan" men iaf en vecka på Öland? Vi måste se de som inte har det lika bra som vi själva, ser vi till att de är med på framgångståget så kommer allt bli bra, till o med riktigt bra. Att det kommer finnas rika o fattiga oavsett är givet, men jag anser att en fattig i Sverige skall ha det riktigt bra, med internationella mått mätt, o där går vi nog åt fel håll. Vi måste ta hand om vårt eget kött o blod innan vi kan hjälpa andra, det är sunt förnuft.

TyskKvalite
19 augusti 2019 · 17 Inlägg

Tanken bakom Bensinupproret är god. Jag håller med i synpunkterna som gruppen försöker få fram. Bensinen är för dyr. Att Sverige ständigt vill ligga i framkant när det kommer till miljö och hållbarhet är ingen nyhet, men till vilket pris? Bilarna som rullar i Sverige representerar knappt en promille på hela världens utsläpp. Så vi räddar ingen planet genom att ha så höga bensinpriser som vi har utan allt som händer är att vi gör det betydligt svårare för många av Sveriges invånare.

Det finns många som bor långt ute på landet som är helt beroende av bilen. Många av dessa människor har det väldigt knapert ekonomiskt. Hur ska dem ha råd med en sprillans ny elbil? På många ställen finns det inga möjligheter till att kunna åka kommunalt, hur gör man då? Jag håller med Bensinupproret om att bensinpriserna idag är alldeles, alldeles för höga.

Men det finns ett stort problem med Bensinupproret. Det finns ingen riktig samordning vilket gör det svårt att ta dem seriöst. Majoriteten av inläggen som sprids i gruppen är fyllda av missinformation, felstavningar och annat som gör att man mest bara skrattar. När någon förbarmar sig över bensinpriset består hälften av kommentarsfältet av kommentarer som: "Ja, rösta rätt så ska ni se att det blir skillnad. #sd". Hur ska man ta detta seriöst?

Det var en bra grej till en början. Nu känns det mest som något man skrattar åt. För att detta ska bli allvar krävs det en annan approach, annars kommer politikerna i Stockholm aldrig bry sig.

rcy
19 augusti 2019 · 1 705 Inlägg

TyskKvalite skrev:
Men det finns ett stort problem med Bensinupproret. Det finns ingen riktig samordning vilket gör det svårt att ta dem seriöst. Majoriteten av inläggen som sprids i gruppen är fyllda av missinformation, felstavningar och annat som gör att man mest bara skrattar. När någon förbarmar sig över bensinpriset består hälften av kommentarsfältet av kommentarer som: "Ja, rösta rätt så ska ni se att det blir skillnad. #sd". Hur ska man ta detta seriöst?

Håller helt med. Jag var med i gruppen eftersom jag i mångt och mycket håller med om det dom vill få till, men jag blev tvungen att lämna gruppen då jag inte klarade av nivån på diskussionen där inne.
Varenda inlägg är felstavat och med fruktansvärd meningsbyggnad, den information som sprids är helt och hållet påhittad och har inte en siffra rätt (vilket dom flesta inte ens ser som ett problem) och den som använder mest versaler och förolämpningar vinner automatiskt varje diskussion även om den inte har ett enda argument att komma med.
Dom vettiga åsikter och argumenteringar som faktiskt finns drunknar i bruset av idioter som brölar eftersom dom inte har råd att tanka sin rostiga gamla härk när dom ska ut och ströga i byn.

Det är tragiskt då jag faktiskt tror att man hade kunnat åstadkomma något om man bara kunnat organisera sig och uttrycka sig så att folk med en IQ över 35 orkar lyssna.

Saab 9-3 Aero "the sissy" (2002)
Saab 9-5 "familjefraktarn" (2000)
Audi A6 Allroad "biitörbo fyrrhjula" (2002)
caromania Forummoderator
19 augusti 2019 · 9 296 Inlägg

rcy skrev:

TyskKvalite skrev:
Men det finns ett stort problem med Bensinupproret. Det finns ingen riktig samordning vilket gör det svårt att ta dem seriöst. Majoriteten av inläggen som sprids i gruppen är fyllda av missinformation, felstavningar och annat som gör att man mest bara skrattar. När någon förbarmar sig över bensinpriset består hälften av kommentarsfältet av kommentarer som: "Ja, rösta rätt så ska ni se att det blir skillnad. #sd". Hur ska man ta detta seriöst?

Håller helt med. Jag var med i gruppen eftersom jag i mångt och mycket håller med om det dom vill få till, men jag blev tvungen att lämna gruppen då jag inte klarade av nivån på diskussionen där inne.
Varenda inlägg är felstavat och med fruktansvärd meningsbyggnad, den information som sprids är helt och hållet påhittad och har inte en siffra rätt (vilket dom flesta inte ens ser som ett problem) och den som använder mest versaler och förolämpningar vinner automatiskt varje diskussion även om den inte har ett enda argument att komma med.
Dom vettiga åsikter och argumenteringar som faktiskt finns drunknar i bruset av idioter som brölar eftersom dom inte har råd att tanka sin rostiga gamla härk när dom ska ut och ströga i byn.

Det är tragiskt då jag faktiskt tror att man hade kunnat åstadkomma något om man bara kunnat organisera sig och uttrycka sig så att folk med en IQ över 35 orkar lyssna.

Det här är väl ett genomgående problem i samhället idag, minst sagt högaktuellt i Sverige generellt som speglar det ”politiska” synsättet som kreti och pleti runt om i stugorna kräks ut i diverse olika flöden som Flashback men även Facebook, etc. En stor mängd människor arbetar för att påverka en ännu större mängd människor som inte begriper bättre utan bara sväljer allt de matas med. Det är sorgligt så ointelligent befolkningen visat sig vara.

Bensinupproret som sådant är det väl inget fel på även om jag tycker det är lite fjompigt att starta facebookgrupper osv. Förhoppningsvis får landet fram någon form av regional beskattning på bränsle, alternativt glesbygdsbidrag/subventioner. Bor man långt ut på landsbygden så är det åt helvete att man ska behöva flytta till en stad för att överleva.

Samtidigt så är det snart dags för folket på landsbygden att begripa att det inte alltid är så otroligt kul att bo i städerna heller. Det var längesedan det var ok att beskriva folket på landsbygden som inavlade bönder, men det är helt okej att skratta åt stadsbor och fläka ur sig nedsättande kommentarer åt det hållet. Då blir det svårt att ta de förespråkarna på allvar.

Personligen har jag råd med bensin. Priset har inte stigit om man tittar på indexering. Jag (folket) har mer pengar över idag än för 30-40år sedan trots att jag tankar. Samtidigt är det totalt sjukt med skattesatsen på bränsle och det föder bara missnöje hos den där ointelligenta (stora) delen av befolkningen.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Janneutanb
19 augusti 2019 · 7 266 Inlägg

Lockwood skrev:
Snälla. Det är helt vanliga människor som fått nog. Som ser att deras möjligheter till att få ett bättre liv är på väg att slås undan. Alla vill, och kan inte bo i Fjollträsk. Sverige kommer inte ensamt kunna rädda världen från klimatkatastrofen. Att fortsätta att höja skatterna på bränsle är fel, använd pengarna på ett sätt så de gör störst nytta, klimatet är globalt! Det är varken miljön eller något annat behjärtansvärt som är målet för politikerna, målet är att fortsätta få in pengarna för staten behöver mer o mer till diverse olika utgifter vilka skulle kunna decimeras till stor del. Att subventionera elbilar är enligt mig hål-i-huvudet. De som kan få ta del av dessa fördelar är ofta sådana som hade köpt elbil ändå, för att de har råd. Det är alldeles för mycket "symbolpolitik". Upproret handlar om så mycket mer än bara bensinpriset, jag skulle inte bli förvånad om det hela mynnar ut i nån form av organisation som kommer ha som mål att påverka politiken i landet.

Personligen lider jag inte nämnvärt att bensinpriset är som det är, men att 60% är skatt är galet. Sverige o svenskarna håller kanske på att vakna, men så länge vi inte gör något i stil med "Gula västarna i Frankrike" så kommer absolut inget att hända, allt fortsätter som vanligt. Miljömupparna fortsätter med sin symbolpolitik (varför inte inför ett bidrag för köp av eldrivna båtar & vattenscootrar?), de kommer fortsätta att stänga av gator men missar detaljen att de som inte har bilar som får köra där blir tvingade att ta längre vägar, o således ännu mer utsläpp. Det man behöver göra är att folk med låga inkomster även de skall kunna inkluderas i landets framgångar. De vill oxå ha råd att åka på semester, kanske inte en vecka ner i "Troppan" men iaf en vecka på Öland? Vi måste se de som inte har det lika bra som vi själva, ser vi till att de är med på framgångståget så kommer allt bli bra, till o med riktigt bra. Att det kommer finnas rika o fattiga oavsett är givet, men jag anser att en fattig i Sverige skall ha det riktigt bra, med internationella mått mätt, o där går vi nog åt fel håll. Vi måste ta hand om vårt eget kött o blod innan vi kan hjälpa andra, det är sunt förnuft.

Jag vill bara flika in för jag tycker att det är lite märkligt att man talar om att bara 60% är skatt.
Precis som varor har 25% moms, dvs man lägger till 25% på priset.
Bensin har man inte 60% påslag utan det är 160% påslag.
Men genom att räkna skatten av totalsumman så låter det helt plötsligt mycket mindre.

Skatten på bensin är alltså 160% precis som skatten på varor är 25%.

Low
19 augusti 2019 · 3 295 Inlägg

Lockwood skrev:
Snälla. Det är helt vanliga människor som fått nog. Som ser att deras möjligheter till att få ett bättre liv är på väg att slås undan. Alla vill, och kan inte bo i Fjollträsk. Sverige kommer inte ensamt kunna rädda världen från klimatkatastrofen. Att fortsätta att höja skatterna på bränsle är fel, använd pengarna på ett sätt så de gör störst nytta, klimatet är globalt! Det är varken miljön eller något annat behjärtansvärt som är målet för politikerna, målet är att fortsätta få in pengarna för staten behöver mer o mer till diverse olika utgifter vilka skulle kunna decimeras till stor del. Att subventionera elbilar är enligt mig hål-i-huvudet. De som kan få ta del av dessa fördelar är ofta sådana som hade köpt elbil ändå, för att de har råd. Det är alldeles för mycket "symbolpolitik". Upproret handlar om så mycket mer än bara bensinpriset, jag skulle inte bli förvånad om det hela mynnar ut i nån form av organisation som kommer ha som mål att påverka politiken i landet.

Personligen lider jag inte nämnvärt att bensinpriset är som det är, men att 60% är skatt är galet. Sverige o svenskarna håller kanske på att vakna, men så länge vi inte gör något i stil med "Gula västarna i Frankrike" så kommer absolut inget att hända, allt fortsätter som vanligt. Miljömupparna fortsätter med sin symbolpolitik (varför inte inför ett bidrag för köp av eldrivna båtar & vattenscootrar?), de kommer fortsätta att stänga av gator men missar detaljen att de som inte har bilar som får köra där blir tvingade att ta längre vägar, o således ännu mer utsläpp. Det man behöver göra är att folk med låga inkomster även de skall kunna inkluderas i landets framgångar. De vill oxå ha råd att åka på semester, kanske inte en vecka ner i "Troppan" men iaf en vecka på Öland? Vi måste se de som inte har det lika bra som vi själva, ser vi till att de är med på framgångståget så kommer allt bli bra, till o med riktigt bra. Att det kommer finnas rika o fattiga oavsett är givet, men jag anser att en fattig i Sverige skall ha det riktigt bra, med internationella mått mätt, o där går vi nog åt fel håll. Vi måste ta hand om vårt eget kött o blod innan vi kan hjälpa andra, det är sunt förnuft.

Tack, :')

panda666
19 augusti 2019 · 4 228 Inlägg

Vad är rimlig bensinpris då? många i gruppen som tycker att det är bra mellan 10-12 där nånstans, nu är det vadå 15-16? personligen ser ja inte nån jätteskillnad. om ja ska tanka bensin nu i min bil ungefär 50 liter och priset är 15kr liter får ja de till 750 spänn. Skulle det ligga däremot på 10 kr litern som många skulle vilja ha då me 50 liters tankning hamnar man på 500? för mig nu gör det inte så stor skillnad. Tankar varje 2 veckor typ 800 och hamnar 1600 ca per månad. Men min bil är inte snål heller jag tror att ja ligger där minst 0.8-0,9 i förbrukning. Hur mycket tankar folk i landet/dom som har långt till jobbet? 750 spänn i veckan ca? 750x4=3000 alltså ungefär. hade det kostat 10kr liter,,,så skulle man hamna på 2000kr i bränsle i månaden. Sparar alltså 1000kr i månaden. För vissa kan det låta mycket men är verkligen hela ekonomin baserat på att överleva på den där lappen? Jag tror nog det skulle behöva sänkas ner till 5kr litern eller nått. Då skulle man verkligen se skillnad. Förstår nån vad jag menar?^^ Skulle vilja veta hur långt folk pendlar var dag.

Janneutanb
19 augusti 2019 · 7 266 Inlägg

panda666 skrev:
Vad är rimlig bensinpris då? många i gruppen som tycker att det är bra mellan 10-12 där nånstans, nu är det vadå 15-16? personligen ser ja inte nån jätteskillnad. om ja ska tanka bensin nu i min bil ungefär 50 liter och priset är 15kr liter får ja de till 750 spänn. Skulle det ligga däremot på 10 kr litern som många skulle vilja ha då me 50 liters tankning hamnar man på 500? för mig nu gör det inte så stor skillnad. Tankar varje 2 veckor typ 800 och hamnar 1600 ca per månad. Men min bil är inte snål heller jag tror att ja ligger där minst 0.8-0,9 i förbrukning. Hur mycket tankar folk i landet/dom som har långt till jobbet? 750 spänn i veckan ca? 750x4=3000 alltså ungefär. hade det kostat 10kr liter,,,så skulle man hamna på 2000kr i bränsle i månaden. Sparar alltså 1000kr i månaden. För vissa kan det låta mycket men är verkligen hela ekonomin baserat på att överleva på den där lappen? Jag tror nog det skulle behöva sänkas ner till 5kr litern eller nått. Då skulle man verkligen se skillnad. Förstår nån vad jag menar?^^ Skulle vilja veta hur långt folk pendlar var dag.

Fast man måste också fråga sig varför ska staten ha den där tusenlappen extra varje månad?
Jag anser att staten är helt bedrövlig på att hantera pengar så dom ska definitivt inte ha dom extra pengarna.

Jag pendlade 20 mil om dagen i nästan ett års tid. Det var mitt första riktiga jobb så jag hade inte jättemånga valmöjligheter.

Bara man bor några mil utanför stan blir det snabbt väldigt dyrt. Man ska in och handla, hämta ungar, ja allting så måste man ta bilen in för bussar fungerar inte riktigt utanför tyvärr.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
19 augusti 2019 · 13 983 Inlägg

Som det känns nu så tycker jag att en rimlig nivå är ung. 15 kr/l för bensinen. Att jag gör av med bensin för ung. 7000-8000 i mina V8:or under sommarhalvåret skiter jag i. Bilarna är mitt stora nöje och min i princip enda hobby. Jag åker inte på långa semesterresor utomlands för att sola eller spela golf, kanske både och.
I övrigt hänvisas till #4.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
panda666
19 augusti 2019 · 4 228 Inlägg

Janneutanb skrev:

panda666 skrev:
Vad är rimlig bensinpris då? många i gruppen som tycker att det är bra mellan 10-12 där nånstans, nu är det vadå 15-16? personligen ser ja inte nån jätteskillnad. om ja ska tanka bensin nu i min bil ungefär 50 liter och priset är 15kr liter får ja de till 750 spänn. Skulle det ligga däremot på 10 kr litern som många skulle vilja ha då me 50 liters tankning hamnar man på 500? för mig nu gör det inte så stor skillnad. Tankar varje 2 veckor typ 800 och hamnar 1600 ca per månad. Men min bil är inte snål heller jag tror att ja ligger där minst 0.8-0,9 i förbrukning. Hur mycket tankar folk i landet/dom som har långt till jobbet? 750 spänn i veckan ca? 750x4=3000 alltså ungefär. hade det kostat 10kr liter,,,så skulle man hamna på 2000kr i bränsle i månaden. Sparar alltså 1000kr i månaden. För vissa kan det låta mycket men är verkligen hela ekonomin baserat på att överleva på den där lappen? Jag tror nog det skulle behöva sänkas ner till 5kr litern eller nått. Då skulle man verkligen se skillnad. Förstår nån vad jag menar?^^ Skulle vilja veta hur långt folk pendlar var dag.

Fast man måste också fråga sig varför ska staten ha den där tusenlappen extra varje månad?
Jag anser att staten är helt bedrövlig på att hantera pengar så dom ska definitivt inte ha dom extra pengarna.

Jag pendlade 20 mil om dagen i nästan ett års tid. Det var mitt första riktiga jobb så jag hade inte jättemånga valmöjligheter.

Bara man bor några mil utanför stan blir det snabbt väldigt dyrt. Man ska in och handla, hämta ungar, ja allting så måste man ta bilen in för bussar fungerar inte riktigt utanför tyvärr.

Det var en bra synpunkt där, varför ska staten ha den där tusenlappen? Tror att bensingruppens krav är väldigt låga, ska det bli nån skillnad och att folk har verkligen råd, precis alla då borde kanske priset på bränsle ligga där runt 5kr/l för att i min tycke kallas för en seger. Folk bråkar med staten för några få kronor alltså från 15-16 det är nu till 10-12. Man borde samlas flera tusentals människor ute i stan och på dom viktigaste motorvägar som tex e4 i stockholm, e18 osv och verkligen blockera vägarna för alla och inte ge sig föräns regeringen går med, precis som andra länder där man tar strejk på blodigt allvar. Då och bara då kommer det ske förändring tyvärr.

xXSammy
19 augusti 2019 · 6 566 Inlägg

Alla vill betala så lite som möjligt och få så mycket som möjligt gratis.

Kanske skulle få välja? Billigare bränsle i utbyte mot dyrare sjukvård och mediciner
Är jättebra, tills det händer något. (:

De/Dem
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang