Behöver slang/kabel repareras?

Lindamarita
26 augusti 2019 · 1 Inlägg

Hej,

Har en opel corsa 2015 och upptäckte att en slang/kabel verkar ha gått sönder, eller i alla fall höljet - se bild. Ska/kan det vara så eller bör jag lämna in på verkstad, vad tror ni?
https://www1.garaget.org/gallery/images/233/232989/232989-524ce9cfa64a8fa9bf5d9ad70233de90.jpg

I övrigt inget fel på bilen

Lockwood
26 augusti 2019 · 394 Inlägg

Nivågivaren till bromsvätskan. Om du inte har nån röd (eller orange) broms-relaterad lampa så är det ingen fara. Jag skulle vilja påstå att det där är inget att bry sig om alls, att lämna till en verkstad kommer bara kosta massa pengar o förmodligen lagas rätt amatörmässigt. Korrekt reparation är att stifta ur kablarna o byta kontakthuset. Rådet är att låta det vara om ingen bromsrelaterad lampa lyser.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
26 augusti 2019 · 13 734 Inlägg

helt normalt ser ut så där eftersom kontakten är bredare än robbotslangen så är det omöjligt att ha hölje som täcker.. stör det för mycket går det att köpa tygtejp att tejpa över allt men det är inget fel utan orginal från fabrik

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Lockwood
26 augusti 2019 · 394 Inlägg

Fast kontakthuset ser aningens skadat ut vid den närmre sladden...Men som sagt, inget att bry sig om under tidigare nämnda förutsättningar.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
26 augusti 2019 · 13 734 Inlägg

Lockwood skrev:
Fast kontakthuset ser aningens skadat ut vid den närmre sladden...Men som sagt, inget att bry sig om under tidigare nämnda förutsättningar.

rätt säker att kontaktstyckena ser ut så där.    men kan ha fel.. sista opeln jag tittade under huven på var en Ascona B smile

men tillverkarna brukar använda rätt standard kontakter över allt..   men själva sladden ser oavsätt hel och oskadad ut smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Lockwood
26 augusti 2019 · 394 Inlägg

Vi är överens om att det är ett icke-fel. Men jag tycker att kontakthuset ser ut att vara sprucket/skadat, men inget jag hade brytt mig om enligt tidigare inlägg.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang