Billås krånglar..

snipsnap
18 september 2019 · 2 Inlägg

Hej!

Från ingenstans har ett lås på min Audi A4 (-09) börjat kärva.
Problemet är att när jag låser upp bilen med knappen på nyckeln så låser jag upp alla dörrar förutom förardörren.
Jag kan låsa upp denna med hjälp av nyckelnyckelhålet samt larma av och låsa dörren utan problem genom knapptryck.

När jag först märkte detta så fungerade det någon dag efter, men sedan helt slutat fungera.
Det går inte heller öppna dörren utifrån om man låser upp bilen inifrån på knappen som sitter på dörren.

DVS. den elektriska funktion att låsa upp min förardörr har från ingenstans slutat funka.

Förlag på felsök och åtgärder innan jag kontaktar verkstaden..?

it_mutt Avstängd
22 september 2019 · 10 388 Inlägg

snipsnap skrev:
Hej!

Från ingenstans har ett lås på min Audi A4 (-09) börjat kärva.
Problemet är att när jag låser upp bilen med knappen på nyckeln så låser jag upp alla dörrar förutom förardörren.
Jag kan låsa upp denna med hjälp av nyckelnyckelhålet samt larma av och låsa dörren utan problem genom knapptryck.

När jag först märkte detta så fungerade det någon dag efter, men sedan helt slutat fungera.
Det går inte heller öppna dörren utifrån om man låser upp bilen inifrån på knappen som sitter på dörren.

DVS. den elektriska funktion att låsa upp min förardörr har från ingenstans slutat funka.

Förlag på felsök och åtgärder innan jag kontaktar verkstaden..?

Det är, i de flesta fall, ena motorn i låskistan som gett upp.

Går att plocka ner och rengöra, och därigenom få att fungera igen, i 9/10 fall.
Annars kostar en ny låskista 4-500kr på tyska ebukten. Pillig att plocka ut, speciellt om du har stora händer. Men, ska du ge dig på att rengöra den, så ska den ju ut i vilket fall som.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang