Då var det dax igen. Efter min förra Mustang så trodde jag att jag färdig med just Mustanger. Dock vart saknade för stor och en ny införskaffades. Denna är i grunden en bättre bil än den svarta. Lågmilad, manuell och riktigt bra omhändertagen av tidigare ägare. Den var redan vid köp lite lät ombyggd.
Det som var gjort vid köp.
Vortech V2 kompressor kit BBK Rostfria headers med race kattar och X-pipe Magnaflow Magnapack Cat-Back Cervini front läpp Steeda Tri-Ax Short Throw Shifter Svart Billet grill Lackerade speglar 20" BOSS fälgar med spinners Ford Racing sänk fjädrar Steeda Panhardstag Gråa viper ränder Autometer Ultra-lite Laddtrycks mätare
Framtids planerna då.
Autometer Lambda mätare + ny hållare (köpt) Moroso Catch tank (köpt) Lackering av ventil kåpor Fjäderbenstag Andra 20" fälgar Coilovers eller Andra sänkfjädrar som sänker mer GT500 vinge SCT X4 tuner med ny custom tune Toning av rutor runt om Annan huvudenhet Nya högtalare + baslåda. Blir inte lika extremt som i den svarta till att börja med Service mm
Det första som börjades med var att förbereda ventil kåpor för lack. Upptäckte då att det läckte lite olja från ventilkåps packningen. Så nya packningar är beställda.
Demonterat ventil kåpor och gjort rent dom. Lagt på ny färg. Bytt tätningar på skruvarna. Blir nya ventilkåpspackningar också då det var lite läckage på dom gamla.
Provmonterat nya mätarhållaren med nya lambda mätaren. Ska börja dra kablar till det vid nästa garage tillfälle. Sonden kommer att sitta i ena headsersen så den ska också demonteras.
Hittade även att nytt K/N oljefilter som var köpt till den svarta i ett skåp
Då har catch tanken från Moroso äntligen kommit. Den ska sitta på förarsidans fjädertorn men tog då i kompressor röret. Så fick böja om fästet och montera på motsvarande sida. Dock måste längre slangar införskaffas.
Bennybira skrev: Trevligt bygge. Vad är det för kul flashtuner du hittat?
Än så länge är den tom på tunes. Har ett litet dilemma när det gäller besiktning. Bilen importerades till Sverige 2007 och då var bilen redan kompressor matad och byggd av en firma i USA. Den ska ha registrerats med den och även besiktigas fram tills nu. Dock blir jag lite nojig att få regbesiktning så jag bygger den så kompressorn kan tas bort. Så det blir en kompressor tune och en original.
Dock så måste Ford flasha om till original igen för att det ska funka då bilens ECU är låst till en Diablo tuner som inte finns. Har kontakt med en firma i Sverige som ska hjälpa mig
Vart ett spontanköp idag då en kille sålde ett OEM fjäderbenstag för 500:- från en GT 2011 som inte passade hans 2015. Trodde till 100% att det skulle funka på min men fick köra den lite i rör bocken så passade den fin fint. Dock har jag ju ett nytt stag på väg hem från USA så får se vilket som blir kvar på bilen. Men vart riktigt nöjd med detta.
Nu är bredbandslamndan inkopplad och funkar. Gjorde även att klipp på ett par kåpor över strålkastarna. Måste fixa huvdämpare för att få den ena att passa