6 oktober 2019
Trådstartare
Hejsan!
Har ett problem som jag inte får ordning på. Bytte kamrem, låste aldrig pumpen "nybörjare på kamremsbyte", efter det så knackar det, går ryckigt på 1,2 och 3 an när man håller bara ytterst lite gas.
Har kollat så allt står rätt, pump markering och lås i hålet, svänghjul och kam ok. Dock inte låst kammen och kört med bladmått.
Har försökt att justera på pumpen, men problemet är att jag skulle vilja dra bak pumpen, men det går inte dra den längre bak. Drar jag fram den så knackar det än mer, har sett videos på denna pumpen samt en gammal lucas pump jag har liggandes och där är de 3 bultarna fästa rätt långt fram på justeringen. På min pump är justeringen i botten så kan bara justera framåt men då knackar det så det låter olidligt.
Svårt att beskriva men har man skruvat med dessa hoppas jag ni förstår.
Skulle alltså vilja dra bak pumpen för då skulle troligen knackandet försvinna, men det där ryckandet är också ett problem men kanske blir bra om pumpen blir mer "retarded inställd", känns som den är för advanced nu. Vart kör man in en indikatorklocka i dessa? Oavsett så måste jag lösa hur jag ska kunna justera bak pumpen. Har funderat på om man ska förflytta fram pumpen ett hack på remmen för att kunna justera men det känns fel att göra.
Vad har jag gjort fel?