11 oktober 2019
Trådstartare
Hej, nu är det så att jag vet f*n inte vad jag ska göra. Har kopplat in en generator på min d24 och den är sprillans ny och är till en d24 så inget universal eller så. B+ har jag dragit direkt till batteriet, D+ via en lampa till tändningen. Jordat med en 16 kvadrat kabel från ena skruven som håller ihop generatorn till minus på batteriet. MEN problemet ligger i w uttaget, har kopplat det till varvräknaren sen när jag startar så ställer sig varvräknaren på 500 och så tar det typ 15 sekunder innan den hoppar upp till typ 900 som den ska och följer med bra om man varvar lite. Och efter typ en minut till så slutar den fungera igen och då går den tillbaka till 500 och står still där. Om jag sen stänger av och sen startar så går den inte alls. Men om jag väntar ett tag typ en timme och prövar igen så blir det som jag skrev innan att den kommer igång efter typ 15 sekunder men slutar att fungera efter typ en minut.
Jag kan INTE fatta vad problemet är, är det någon som har någon ide om vad felet kan vara. Har prövat med 3 generatorer alla till d24 men problemet kvarstår. SNÄLLA HJÄLP!!!