Bilen går hackigt, dåligt på tomgång och svår att starta.

Loshan
26 oktober 2019 · 2 Inlägg

Detta gäller min seat cordoba 1.6 2001 som jag har fått lite problem med idag. Bilen gick felfritt imorse och under dagen (förutom ett dåligt hjullager.) Men sedan under kvällens gång så började den gå hackigt vid runt 2.5 tusen varv (på jämn gas gick den bra men när jag gasade så ryckte den.) Lite senare så blev den svår startad och började gå jävligt dåligt på tomgång när jag stog vid bensinmacken. När jag sedan skulle köra iväg så skulle jag starta bilen och den startade och dog direkt, gjorde så ett antal gånger. Efter mycket plågeri av startmotor så startade bilen och jag kunde komma hem iaf. (När bilen gick på tomgång så hoppade varvtalen vid runt 800-900.) Inte hunnit göra så mycket felsökning eller liknande, kan ju lite om bilar och så men hoppas på kloka svar från er som är mer kunniga och kanske haft samma problem som mig!

Mvh

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
26 oktober 2019 · 4 917 Inlägg

Eftersom du fick igång bilen så tror jag att det är bränslerelaterat.
Och då kan man fundera på om det är bränsletrycket, bränslefiltret eller pumpen..

Senast redigerat av malus (26 oktober 2019)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Loshan
27 oktober 2019 · 2 Inlägg

malus skrev:
Eftersom du fick igång bilen så tror jag att det är bränslerelaterat.
Och då kan man fundera på om det är bränsletrycket, bränslefiltret eller pumpen..

Ska ta en ordentlig titt på detta!

UPPDATERING: bilen startade som den skulle idag och går fint!

Det regnade igår om det är till nån hjälp

Senast redigerat av Loshan (27 oktober 2019)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang