740 b230f 88 får ej soppa o gnista

Gabbe123
7 november 2019 · 2 Inlägg

Tjenare! Har en 740 88 men en b230f i som varken får gnista eller soppa, har testat att byta batteri o boxar, o gjort en allmän service på bilen men nya tändstift filter o olja typ. Nån som har npn idé på vad det kan vara?

volvoqq Lastbilsmekaniker
7 november 2019 · 5 127 Inlägg

Gabbe123 skrev:
Tjenare! Har en 740 88 men en b230f i som varken får gnista eller soppa, har testat att byta batteri o boxar, o gjort en allmän service på bilen men nya tändstift filter o olja typ. Nån som har npn idé på vad det kan vara?

Hur är det med svänghjulsgivaren eller har den hallgivare

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
7 november 2019 · 4 917 Inlägg

Ja, och sen är det absolut det FÖRSTA man ska gå på, så är det gnistan, när bägge saknas.
Numero två är bränslet eftersom du måsta ha gnista först, innan du har nytta av bränslet..smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Gabbe123
7 november 2019 · 2 Inlägg

volvoqq skrev:

Gabbe123 skrev:
Tjenare! Har en 740 88 men en b230f i som varken får gnista eller soppa, har testat att byta batteri o boxar, o gjort en allmän service på bilen men nya tändstift filter o olja typ. Nån som har npn idé på vad det kan vara?

Hur är det med svänghjulsgivaren eller har den hallgivare

Givaren vid svänghjulet har jag testat bytt tull en annan beg, men kanske att man borde testa att köpa en ny. För om jag har fattat allt rätt så får man varken soppa eller gnista om den är dålig?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang