Ryckig gång, orkeslös Mitsubishi

chrlin01
15 november · 2 Inlägg

Mitsubishi Pajero pinin motor 1,8  4G93 (GDI bensin)
Bilen går bra tills 2 - 10 km lite olika gång till gång. Sedan börjar den rycka och tappar orken går knappt komma upp i 50km. Stannar jag och han får svalna så går han bra igen x antal km. Har försökt testa med Biltemas testinstrument men får bara länkfel. Har även varit till verkstad men dom kunde inte få fram några felkoder.
Blev rekommenderad att byta tändstift och tändspolar ! Jag har bytt tändstift och mätt tändspolarna = lika värden för samtliga, tändspolarna ser okulärt bra utan sprickor. (Övrigt bilen har varit avställd i rätt långa perioder i flera år)

Greenhorn
15 november · 296 Inlägg

chrlin01 skrev:
Bilen går bra tills 2 - 10 km lite olika gång till gång. Sedan börjar den rycka och tappar orken går knappt komma upp i 50km. Stannar jag och han får svalna så går han bra igen x antal km. Har försökt testa med Biltemas testinstrument men får bara länkfel. Har även varit till verkstad men dom kunde inte få fram några felkoder.
Blev rekommenderad att byta tändstift och tändspolar ! Jag har bytt tändstift och mätt tändspolarna = lika värden för samtliga, tändspolarna ser okulärt bra utan sprickor. (Övrigt bilen har varit avställd i rätt långa perioder i flera år)

Ta bilen och provtryck dina vakuum slangar, så någon inte har lossnat eller är trasiga. har hänt mig.

Snurriis
15 november · 615 Inlägg

chrlin01 skrev:

Ta och gör ett komp test på bilen när den är varm och beter sig konstigt.

Mack Forum- och sitemoderator
15 november · 24 597 Inlägg

Hur gammalt är bränslet som är i tanken?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Budbilschaufför och Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
zzr9409209
15 november · 228 Inlägg

Är katten hel,bitar kan lossna och täppa till i utloppet...har fixat en s40 ,den stannade,motorn dog,var katten  som börjat fälla isär invändigt.

chrlin01
16 november · 2 Inlägg

Mack skrev:
Hur gammalt är bränslet som är i tanken?

Det var troligen 10l ca 4-5 år gammal bensin. Problemet kom efter att jag tankat.🤔🤔

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt