T5 känns slö

ZeeTic
4 december 2019 · 17 Inlägg

Tja,

Jag har en S40II T5 -05 med bsr steg1.

Jag fick med en ppcbox som jag använde för att ta bort chippet med men nu när jag lägger
in chippet igen så är effekten inte den samma.
Jag använde mig utav en obd2 läsare och fick fram felkod 1526. Bilen laddar inte fullt längre och känns lite slö. Jag har märkt att mitt batteri är lite dåligt också då det snurrar lite extra innan bilen startar och displayen visar även att det är dåligt när jag stått med tändningen på en stund.
Ringde BSR och snubben sa att det kan bero på att batteriet är dåligt, man måste ha ett kraftigt batteri när man lägger i chippet. Är detta sant eller är det slangar och annat som spökar?

Tack på förhand

panda666
4 december 2019 · 4 250 Inlägg

ZeeTic skrev:
Tja,

Jag har en S40II T5 -05 med bsr steg1.

Jag fick med en ppcbox som jag använde för att ta bort chippet med men nu när jag lägger
in chippet igen så är effekten inte den samma.
Jag använde mig utav en obd2 läsare och fick fram felkod 1526. Bilen laddar inte fullt längre och känns lite slö. Jag har märkt att mitt batteri är lite dåligt också då det snurrar lite extra innan bilen startar och displayen visar även att det är dåligt när jag stått med tändningen på en stund.
Ringde BSR och snubben sa att det kan bero på att batteriet är dåligt, man måste ha ett kraftigt batteri när man lägger i chippet. Är detta sant eller är det slangar och annat som spökar?

Tack på förhand

Du har alltså inte lämnat in för personlig justering utan använt dig av en dosa typ med färdig program för vilken bil som helst. Skulle tro att det är bättre att lämna in för riktig trimmning, då skruvar dom och håller på tills det funkar och du får bilen tbax när allt funkar. Istället för att hålla på moja sj och strula. Batteriet ger kraft bara till starten och sen laddas den medans du kör från generator men är batteriet helt död så kan ja förstå.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang