Vem vet? Med tanke på att jag har dåligt med volt i tändspolen då tändningen är på och när ja drar runt motorn så finns de väll en möjlighet. Men nu va de ej det som var frågan Och även ingen gnista på kabeln mellan tändspolen och fördelaren
Hej! Då har du kanske fukt i kabeln/fördelaren/tändspolen? Har du torkat grejerna med varmluftpistol?
Yes har torkat det mesta, bytt tändspole och torkat fördelar locket. Som jag förstått det som så har jag ingen spänning på plus polen (alltså 15) på tändspolen, kan det då vara tändmodulen?
Hej! Då har du kanske fukt i kabeln/fördelaren/tändspolen? Har du torkat grejerna med varmluftpistol?
Yes har torkat det mesta, bytt tändspole och torkat fördelar locket. Som jag förstått det som så har jag ingen spänning på plus polen (alltså 15) på tändspolen, kan det då vara tändmodulen?
Hmm..ingen spänning till spolen, fan va ju hundra år sen man håll på med dessa... - tändmodulen kan nog döda matningen. Har inget schema framför mig tyvärr. Fanns en tändningsbox oxå som rök på dessa har ja för mig. Men snurrar motorn o kammen o veven rör sig så ska du ha gnista även om remmen skulle halkat några kugg- så den kan du glömma. Kolla upp varför du inte har matning till spolen borde vara nästa grej- Lycka till. /mvh Husse- Skål
Hej! Då har du kanske fukt i kabeln/fördelaren/tändspolen? Har du torkat grejerna med varmluftpistol?
Yes har torkat det mesta, bytt tändspole och torkat fördelar locket. Som jag förstått det som så har jag ingen spänning på plus polen (alltså 15) på tändspolen, kan det då vara tändmodulen?
Hmm..ingen spänning till spolen, fan va ju hundra år sen man håll på med dessa... - tändmodulen kan nog döda matningen. Har inget schema framför mig tyvärr. Fanns en tändningsbox oxå som rök på dessa har ja för mig. Men snurrar motorn o kammen o veven rör sig så ska du ha gnista även om remmen skulle halkat några kugg- så den kan du glömma. Kolla upp varför du inte har matning till spolen borde vara nästa grej- Lycka till. /mvh Husse- Skål
Tack för svaret, motorn går runt som den ska, men ingen gnista, får en ny tändmodul strax så lär återkomma
Yes har torkat det mesta, bytt tändspole och torkat fördelar locket. Som jag förstått det som så har jag ingen spänning på plus polen (alltså 15) på tändspolen, kan det då vara tändmodulen?
Hmm..ingen spänning till spolen, fan va ju hundra år sen man håll på med dessa... - tändmodulen kan nog döda matningen. Har inget schema framför mig tyvärr. Fanns en tändningsbox oxå som rök på dessa har ja för mig. Men snurrar motorn o kammen o veven rör sig så ska du ha gnista även om remmen skulle halkat några kugg- så den kan du glömma. Kolla upp varför du inte har matning till spolen borde vara nästa grej- Lycka till. /mvh Husse- Skål
Tack för svaret, motorn går runt som den ska, men ingen gnista, får en ny tändmodul strax så lär återkomma
Gött, o skulle det inte funka med ny tändmodul..kolla alla säkringar o sen ge dig under rattpanelen.- Sitter en Box där som man bytt några gånger. - Lycka till
Har du mätt upp den också? Har bytt en sådan som utseendemässigt såg felfri ut, men ändå var sopslut. Efter bytet startade bilen direkt.
Vevaxelgivaren menar du? Har använd olika metoder för att säkerställa att den var felfri, tog bland annat hjälp av felkodsdosan och fick siffrorna 1-4-1 tror jag, och de innebär att den får signal ifrån vevaxelgivaren
Har du mätt upp den också? Har bytt en sådan som utseendemässigt såg felfri ut, men ändå var sopslut. Efter bytet startade bilen direkt.
Vevaxelgivaren menar du? Har använd olika metoder för att säkerställa att den var felfri, tog bland annat hjälp av felkodsdosan och fick siffrorna 1-4-1 tror jag, och de innebär att den får signal ifrån vevaxelgivaren
Vänta nu.. Om allt funkar ska du få 1-1-1. Om du får en annan kod betyder det att bilen känner av ett fel någonstans. Säker på att koden du fick inte betyder att den är felaktig?
Du får ursäkta att jag är tjatig angående detta, men det låter precis som problemet jag hade med min gamla, och där var det vevaxelgivaren som var problemet.
Har du mätt upp den också? Har bytt en sådan som utseendemässigt såg felfri ut, men ändå var sopslut. Efter bytet startade bilen direkt.
Vevaxelgivaren menar du? Har använd olika metoder för att säkerställa att den var felfri, tog bland annat hjälp av felkodsdosan och fick siffrorna 1-4-1 tror jag, och de innebär att den får signal ifrån vevaxelgivaren
Vänta nu.. Om allt funkar ska du få 1-1-1. Om du får en annan kod betyder det att bilen känner av ett fel någonstans.
Vevaxelgivaren menar du? Har använd olika metoder för att säkerställa att den var felfri, tog bland annat hjälp av felkodsdosan och fick siffrorna 1-4-1 tror jag, och de innebär att den får signal ifrån vevaxelgivaren
Vänta nu.. Om allt funkar ska du få 1-1-1. Om du får en annan kod betyder det att bilen känner av ett fel någonstans.
Har du mätt upp den också? Har bytt en sådan som utseendemässigt såg felfri ut, men ändå var sopslut. Efter bytet startade bilen direkt.
Vevaxelgivaren menar du? Har använd olika metoder för att säkerställa att den var felfri, tog bland annat hjälp av felkodsdosan och fick siffrorna 1-4-1 tror jag, och de innebär att den får signal ifrån vevaxelgivaren
Vänta nu.. Om allt funkar ska du få 1-1-1. Om du får en annan kod betyder det att bilen känner av ett fel någonstans. Säker på att koden du fick inte betyder att den är felaktig?
Du får ursäkta att jag är tjatig angående detta, men det låter precis som problemet jag hade med min gamla, och där var det vevaxelgivaren som var problemet.
När jag gör en helt vanlig felkods koll med dosan så får jag endast 1-1-1 hela tiden. Men fick förklarat för mig att om man trycker på knappen på dosan 2 gånger, hoppar in och drar runt motorn så ska den blinka 1-4-1. Och då får dosan signal ifrån vevaxelgivaren Detta hade jag inte heller nån aning om innan