13 december 2019
Trådstartare
Tråd från 2019 /mod
Jag har en Dacia sandero årsmodell 2015, som gått 3600 mil. Det senaste halvåret har jag haft problem med att den ibland mitt under körning slutar svara på gasen samt börjar gå ojämnt och ryckigt. Detta har oftast skett i högre hastigheter,
När det sker måste jag växla ner till trean och köra en stund i ca 70 km/Tim, sen helt plötsligt börjar gasen ta igen och jag kan växla upp och köra vidare. Om jag däremot fortsätter gasa under tiden blir det bara värre tills motorlampan börjar lysa och jag måste stanna. När det har hänt har bilen efter en omstart fungerat som vanligt igen.
Det här händer helt randomly, jag kan inte koppla ihop det med nån viss hastighet, kall/varm motor eller dylikt. Händer med farthållare och utan.
Utöver det är bilen fladdrig och ojämn på tomgång och går ofta ryckigt och ojämnt när jag kör i låga hastigheter på jämn gas. Går så oftast bättre i uppförsbacke än nedför eller på plan mark.
Har haft bilen inlämnad och ordentligt felsökt på två verkstäder senaste månaden. Det enda man har gjort är bytt tändstift och en säkring. Ingenting har blivit bättre. Är så less! Har nån en aning vad det kan vara?