Eftermonering av blåtand-adapter i BMW e61?

zimpan304
21 december 2019 · 236 Inlägg

Hallå! Har en bmw e61 med stora navigator och de, har ju aux i armstödet men tänkte det kunde va skönt att slippa så köpte en bluetooth adapter men lyckas inte få det att fungera vid inkoppling?

Stiftade in stiften som det skulle kopplas enligt alla videos och elscheman jag kunde hitta, är garanterat rätt, även testat koppla på andra ingången men den ska ju tydligen va för telefon eller va det nu va.

Kan koppla upp mig på bt men det kommer ej ljud. Testade jag att koppla det på andra ingången vilket är del så kom det nått dovt diskantljud så vet ju att adaptern fungerar iallafall det är ju garanterat. 

Men där alla skriver man ska koppla in stiften är ju där man ska koppla in aux om man eftermonerar det men nu har jag ju redan det så kan det ha nått med det att göra?  Kopplade jag bort kontakten vilket man ska sätta stiften i helt så går det fortfarande att spela via aux, borde man skarva sig in på några andra kablar då dom till aux inte verkar sitta i det stycken? Någon som vet vilka kablar bakom stereon som är till aux isf?

Kanske förklarat mig dåligt, hoppas nån förstår vad jag menar och gjort nått liknande. Svårt att förklara men tycker fan jag gjort allt enligt hur man ska göra och ändå fungerar det ej så man blir ju less på det tillslut haha..

Edit. Spelas aux originalingången via optiska kablar? För drog jag ur den så kunde man ej välja att spela musik via aux längre

Tack på förhand!

Senast redigerat av zimpan304 (22 december 2019)

"Körförbud men inte börnförbud" :cool:
Jaguar XJ40 "Jaggan" (1989)
zimpan304
22 december 2019 · 236 Inlägg

Har inga kablar där original aux kablarna ska sitta så vis vilka kablar kommer mitt ljud från aux?

"Körförbud men inte börnförbud" :cool:
Jaguar XJ40 "Jaggan" (1989)
panda666
22 december 2019 · 4 228 Inlägg

Försök o kolla lite youtube klipp kanske nån som kan hjälpa dig där, finns ju miljoner me videos me liknande grejer. Om allt vägrar att funka så finns det också en såndär fm bluetooth sändare makapär som funkar helt ok. Har använt mig av en sån tidigare man stoppar bara in i cigg tändaren och oftast väljer man en radiostation som inte används och bara synka me telefonen och vips har man bluetooth.

https://www.biltema.se/kontor---teknik/ … 2000040809

en sån tänkte ja kanske kan hjälpa dig ifall allt annat failar.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 december 2019 · 17 380 Inlägg

Vi hade en BT-sändare som kopplades till AUX med 3,5mm. Fungerade utmärkt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
zimpan304
22 december 2019 · 236 Inlägg

Ska testa att löda dit usb på 12v och jorden till att ge den ström sen löda kontakterna till stiften till en aux hane sen sätta dom under armstödet, borde ju fungera. Såg de sålde sånna till BMW e91 och antar de är standard med aux och usb där under på dom, på e61 kom det väl inte förens slutet, jag har en ifrån 2009

"Körförbud men inte börnförbud" :cool:
Jaguar XJ40 "Jaggan" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang