Kupéfläkt helt död - Skoda Octavia 2 -05

Robin_Da_Rocker
22 december 2019 · 17 Inlägg

Som rubriken lyder så var kupefläkten helt död idag. Inte någon säkring till fläkten som gått iaf.

Det som gör mig mest fundersam är att samtidigt fläkten slutade fungera märkte jag att displayerna där man ser inställt värme i grader också båda tappat belysningen. Det känns ju inte som det har något med varandra att göra, men ändå konstigt att det kom samtidigt?

Så... någon som haft samma problem och/eller kan säga vad som var fel hos er? Motstånd, fläktmotor eller något helt annat?

Googlade men blev inte allt klokare då det var allt från fläktmotor till givare från ac'n.

Tack så länge och god jul!

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 december 2019 · 17 468 Inlägg

Antar att du har ACC?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Robin_Da_Rocker
22 december 2019 · 17 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Antar att du har ACC?

Yes, försökte lägga upp bild men gav upp. Men inte så viktigt.
Eller ja, acc, ecc och allt. Och vet inte skillnaden. Men jag kan ställa in vilka grader jag vill ha på förar och passagerarsida

Hur som så upptäckte jag detta att fläkten inte går oavsett läge/hastighet inställt samt dessa två små displayer där graderna står inte längre har någon belysning.

Senast redigerat av Robin_Da_Rocker (22 december 2019)

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
23 december 2019 · 4 917 Inlägg

Ska vi tippa på vredet, att någon kabel kanske gått av på baksidan..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
23 december 2019 · 17 468 Inlägg

malus skrev:
Ska vi tippa på vredet, att någon kabel kanske gått av på baksidan..

ACC - vred saknas.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Funken
19 februari 2020 · 1 Inlägg

Har du fått reda på vad det var som strulade. Jag har fått samma problem så vill gärna få till en smidig lösning:)

tack på förhand

Os
7 september 2022 · 1 Inlägg

Funken skrev:
Har du fått reda på vad det var som strulade. Jag har fått samma problem så vill gärna få till en smidig lösning:)

tack på förhand

Hej nu har ja exakt samma problem å undrar om ni fått reda på eller löst problemet. Ja mätar å mätar å kikar håller på å bli tokig 😅 mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang