BMW 320I TOURING M-sport comfort limited edition röd motorlampa lyser!

mik1234
24 december 2019 · 2 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/235/234205/234205-3e63e58e6595f7141841e26ebdfcdb40.jpg

Hej!
Den 17/12 lyste min motorlampa rött, den har lyst gul innan men då ringde jag till förenade bil i Malmö och frågade om problemet och då tändes den gul men den sluta lysa och de trodde inte de var något större problem och rekommendera mig inte att komma in och felsöka osv för att motorlampan inte lyste hela tiden utan bara poppa upp som stor ikon sen försvann det och sen var det inte något med det.

Som sagt den 17/12 i andra lyste den rött och jag fick panik.. Jag ringde till need for speed i Malmö som är välkända på BMW och han bad mig komma förbi med bilen för felsökning. Han sökte igenom den och innan de gjorde det trodde han kanske de var oljetrycket men de visa sig vara okej, jag har enbild som jag bifogar som ni kan se efter protokollet. Han sa att han släckte alla felkoder och sa om den börjar lysa igen ska jag köra till dom och då ska de kolla djupare på problemet, den har inte lyst förräns igår och såklart är de innan alla röda dagar, de har tid tidigast 7/1 kanske men har jag tur kan en vän på mechanum fixa åt mig så deras BMW mekaniker kan kolla på den och se vad de kan vara.

Jag var på "viköperdinbil.se" och ville värdera bilen då sa han bara att felkoden hade något med avgas sysemet att göra men inget märkvärdigt.

Jag diskutera med en vän vad de kan vara som har lite insikt i bmw osv han trodde de var NOX apparaten som kostar mellan 4-7tusen kronor.

Vad tror ni det kan vara?

Jag ville ju sälja bilen men nu måste jag åtgärda problemet. Har jag tur kostar de inte skjortan utan kan åtgärda de och sälja den för ett bra pris som jag velat. Bilen har rullat 14700.

mvh !

panda666
24 december 2019 · 4 250 Inlägg

Vid flera andra forums med folk med liknande problem sägs det att det var något struligt med oljetrycket som du har men eftersom du har redan kollat det så är det vissa som också tittat på kedjan som kanske sträckt sig. Inte ovanligt att bmw har lite kedje tjafs. Men såklart omöjligt för oss att säga genom bara en felkod. Hur går bilen annars? Laga bilen helst innan försäljning så inte nästa stackare börjar året med att slänga pengar på bilen. SKulle inte kolla med viköperdinbil dom betalar helt sämst, samma med riddermark fett otrevliga nonchalanta och en dryg attityd som bjuder på för lågt, kvd däremot har ja alltid fått helt ok till skitbra för mina bilar.

mik1234
24 december 2019 · 2 Inlägg

Jag prata med min kompis men han sa att med den motorn min bil hade brukar det inte strula med kedjan utan det var på en annan motor på bmwn men klart mycket möjligt det kan vara, tror det handla om att min var en 43a men de var 46orna som strula med kedjorna oftast, tror jag han mena men är osäker.

Alltså med tanke på den lyste rött och jag har kört helt normalt utan några problem men nu har den börjat lysa igen så funkar den bra.. Jag körde liksom motorled på 100kmh första gången den lyste rött till need for speed verkstaden utan att de blev några problem men klart man är nervös när motorlampan lyser rött och det sa han att klart man ska ta alltid en röd lampa på allvar, de är en legit verkstad och hade han misstänkt att det var något jätte allvarligt hade han nog inte låtit mig bara köra därifrån och raderat felkoderna bara så är mina funderingar.

Nej, jag tänkte inte sälja den förräns jag löst det med motorlampan vad problemet är, när det är löst så säljer jag den där efter såklart.

Jag håller med, bättre sälja den på blocket plus man får sin bil till det priset den är värd. Min bil är värd 69,000, jag planerade på att sälja den mellan 55-62 tusen med alla däck.. bilsäljarna vill såklart lura dig köpa den för så lågt underpris som möjligt.

Senast redigerat av mik1234 (24 december 2019)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang