gps18 skrev:ska följas
Härligt!
Bra jobbat
Nu vart det ett par månader sedan jag grejade med denna bil, kom några andra bilar emellan som vart lite viktigare.Men nu ska det nog ta fart igen förhoppningsvis! Lackade remhjul och lite andra delar idag.
turboblondie skrev:Bra jobbat
Tack så mycket
Idag blev lite mer grejer lackade och monterade, bara generatorn kvar att lacka sen är det dags att fixa toppen!
Vackert!
Tvättat lite grejer som ska målas
Målat bakaxeln nya bromssköldar och fick byta en pinnbult som var kass.
Bort med den gamla tråkiga bakaxeln
Tog bort all el på bilen som motorn kommer ifrån ifall man behöver något framöver.
Senast redigerat av TurboTrycket (28 oktober 2020)
531an fick sig en tvätt och lackering
Shimsa om och montera kamaxeln
Nya bakaxeln monterad 1031 med aussie locker diff
nya stötdämpare fram och bak fick även tag i ett ambulansstag
skulle passat på förstärka öglorna i bakaxen då du hade den nere samt förstärka bakaxelbryggan
Senast redigerat av birka76 (7 november 2020)
birka76 skrev:skulle passat på förstärka öglorna i bakaxen då du hade den nere samt förstärka bakaxelbryggan
Ja sant, lätt att vara efterklok, kanske blir i framtiden om något går sönder
En generator var inte lätt att ta isär.. men tillslut fick jag isär den lite inför slipning o lack.
Då var generator och topp på plats! Börjar likna en motor igen, näst på tur är ventilkåpan
Fint Men personligen tycker jag du skulle haft generatorn i silver Och remhjulen med för den delen
Lucif3r skrev:Fint Men personligen tycker jag du skulle haft generatorn i silver Och remhjulen med för den delen
Kännde att jag vill inte göra som alla andra