3606
Sök

Mina nya bromsar

624 Inlägg
23 januari 2007
Trådstartare
hej hej alla glada människor
har varit i Iran och åkt skidor smile på snö alltså inte på sanddynor smile
fick mina nya bromsar i början av januari
8pukad fram och 6pukad bak ihop med 356mm slitsade skivor och stålslangar racing belägg och allt som behövs till
detta till ett pris av 0:- då jag fick helspons men det skulle kosta ca 20000:-annars
jag är jättenöjd med mina bromsar och allt funkar som det ska med bilen nu
har fått många frågor så det e därför jag lägger in denna inlägg till för de som stöttat mig och varit behjälpliga
Fastone.se fick betala tillbaks pengarna efter en hel del om och men
johan persson eller peter kunde alldrig levererade pengarna som han påstod
men men jag skiter i de skojarna nu

men tack ska ni ha som stått bakom mig  TACK
snart kommer nya bilder i Bilsport ,drive och V-max + en del engelska tidningar samt max tunning

vi ses till sommar smile
ta hand om er och era bilar

mvh
kevin

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
23 januari 2007
Bromsar till ett pris av båda mina bilar tillsammans...
Vissa har det bra tongue

Skönt att du fixade det iaf. Vart lite prat om det där, hoppas det klarnade för de flesta så dom slipper undra längre smile

Gillar dina bilar för övrigt. Flickvännen gillade färgen på Supran, så även hon godkände den tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

438 Inlägg
23 januari 2007
deamon skrev:
8pukad fram och 6pukad bak ihop med 356mm slitsade skivor och stålslangar racing belägg och allt som behövs till
detta till ett pris av 0:- då jag fick helspons men det skulle kosta ca 20000:-annars
har fått många frågor så det e därför jag lägger in denna inlägg till för de som stöttat mig och varit behjälpliga

snart kommer nya bilder i Bilsport ,drive och V-max + en del engelska tidningar samt max tunning

vi ses till sommar smile

mvh
kevin

När får vi se bilderna på de nya bromsarna smile
Nä nu ska jag ut och sladda med min Rally Focus
Senast redigerat av Zoltrix (23 januari 2007)

1 256 Inlägg
25 januari 2007
deamon skrev:

vi ses till sommar smile

mvh
kevin

Vadå kunde aldrig leverera pengar? Jag hade dem hela tiden. Hade dem i bakfickan när jag besökte dig första gången, och då hade du inte demonterat bromsarna,
Sluta att hänga ut mig som en skojare, lögnare, etc och allt du har kallat mig för det är det sista jag är..

Det är det förtal!

I Sverige är förtal en brottsrubricering i Brottsbalken. Grovt förtal kan ge fängelse i högst två år. Endast den som anser sig utsatt för förtal kan väcka åtal. I Brottsbalken 5 kap 1-2 §§ står:

1 §. Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter. Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar.

2 §. Är brott som i 1 § sägs att anse som grovt, skall för grovt förtal dömas till böter eller fängelse i högst två år. Vid bedömande huruvida brottet är grovt skall särskilt beaktas, om uppgiften genom sitt innehåll eller den omfattning i vilken den blivit spridd eller eljest var ägnad att medföra allvarlig skada.

Jag tror att alla här skulle få en annan syn på saker och ting om hela sanningen kom fram.

Mvh Jonni
Senast redigerat av Jonni (25 januari 2007)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
25 januari 2007
Jonni skrev:
Jag tror att alla här skulle få en annan syn på saker och ting om hela sanningen kom fram.

Mvh Jonni

Absolut. Men detta tror jag inte är nåt som "alla här" ska blandas in i.
Visst, jag håller med dig om att det är jobbigt om det stämmer som du säger.
Och visst är det otroligt irriterande när folk sprider ut nåt som inte stämmer.

Men det hör inte in här. Ta det privat eller nåt.

Forumet är inte gjort för pajkastning, även ifall jag tycker synd om dig.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

preem pump
836 Inlägg
25 januari 2007
Jonni skrev:
deamon skrev:

vi ses till sommar smile

mvh
kevin

Vadå kunde aldrig leverera pengar? Jag hade dem hela tiden. Hade dem i bakfickan när jag besökte dig första gången, och då hade du inte demonterat bromsarna,
Sluta att hänga ut mig som en skojare, lögnare, etc och allt du har kallat mig för det är det sista jag är..

Det är det förtal!

I Sverige är förtal en brottsrubricering i Brottsbalken. Grovt förtal kan ge fängelse i högst två år. Endast den som anser sig utsatt för förtal kan väcka åtal. I Brottsbalken 5 kap 1-2 §§ står:

1 §. Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter. Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar.

2 §. Är brott som i 1 § sägs att anse som grovt, skall för grovt förtal dömas till böter eller fängelse i högst två år. Vid bedömande huruvida brottet är grovt skall särskilt beaktas, om uppgiften genom sitt innehåll eller den omfattning i vilken den blivit spridd eller eljest var ägnad att medföra allvarlig skada.

Mvh Jonni

lägg ner nu grabben

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

8 910 Inlägg
25 januari 2007
Fattar inte att Jonni bara orkar... Vi som läst den förra tråden vet att dom var avmonterade från bilen. Så ge upp och gör dig inte löjligare med att hänvisa till brottsbalken när du inte vet vad du talar om.

Fotograf på Tierp iDag

2 123 Inlägg
25 januari 2007
Kan inte vara kul för Jonni när halva Sverige är imot han.
Jag har också läst och tror inte att Jonni ljuger för fem öre, en riktig lurendräjare däremot verkar fara fastone.se som inte står för sina saker.

1 256 Inlägg
26 januari 2007
Hamilton skrev:
Fattar inte att Jonni bara orkar... Vi som läst den förra tråden vet att dom var avmonterade från bilen. Så ge upp och gör dig inte löjligare med att hänvisa till brottsbalken när du inte vet vad du talar om.

Det verkar som du inte vet vad du talar om..
Jag försöker försvara mitt egna skinn och mitt rykte som är ett BRA och tänker förbli.

Om du lär dig lagen om förtal och ärekränkning så kanske du vet vad den innebär?
Det må inte vara GROVT förtal, men fortfarande förtal att kalla mig lögnare etc.

För det första så är det den utsatte som avgör om det är förtal eller ej,
och för det andra, vad vet du om denna situation mer än vad du har läst?

PUNKT SLUT
Senast redigerat av Jonni (26 januari 2007)

terazzi
26 januari 2007
hoppas att allt löser sig mellan er smile

o till deamon: vad är det för bromsar?

1 256 Inlägg
26 januari 2007
terazzi skrev:

Det har löst sig..

Men han ska sluta med skitsnacket om mig, jag ogillar när folk sprider osanning om mig och mina nära.

terazzi
26 januari 2007
Jonni skrev:
terazzi skrev:

Det har löst sig..

Men han ska sluta med skitsnacket om mig, jag ogillar när folk sprider osanning om mig och mina nära.

Förstår dig helt, o nej jag e inte på nåns sida jag är helt neutral..

624 Inlägg
26 januari 2007
Trådstartare
jonni denna tråd är inte för dig och folk som du utan denna tråd är för de som stod bakom mig ,, sen tycker jag inte du är värd fem öre i mina ögon eftersom du bara snackar massa goja ,vill du nåt så vet du var jag finns eller hur ,,du drev med mig i 8veckor med ditt snack "jag kommer jag kommer jagkommer" hela tiden  JAG ogillar när folk driver med mig och säger en massa och kan inte hålla sitt ord ,vad gäller ditt rykte så e det ju ingen som känner till dig ???
men skit samma jag har löst det nu med Martin Fatone.se

Märket på mina bromsar är D2 Racing och de e skitbra
,vet bara att det är fler som inte fått sina pengar tillbaks

Slutligen så har det löst sig för mig och jag är av den gammla skolan så om nån någonsin vill mig nåt så e ni välkommna och hällsa på

1 256 Inlägg
26 januari 2007
deamon skrev:
jonni denna tråd är inte för dig och folk som du utan denna tråd är för de som stod bakom mig ,, sen tycker jag inte du är värd fem öre i mina ögon eftersom du bara snackar massa goja ,vill du nåt så vet du var jag finns eller hur ,,du drev med mig i 8veckor med ditt snack "jag kommer jag kommer jagkommer" hela tiden  JAG ogillar när folk driver med mig och säger en massa och kan inte hålla sitt ord ,vad gäller ditt rykte så e det ju ingen som känner till dig ???
men skit samma jag har löst det nu med Martin Fatone.se

Märket på mina bromsar är D2 Racing och de e skitbra
,vet bara att det är fler som inte fått sina pengar tillbaks

Slutligen så har det löst sig för mig och jag är av den gammla skolan så om nån någonsin vill mig nåt så e ni välkommna och hällsa på

Du hänger ju fortfarande ut mig som nån jävla mytoman.

Gällande mitt rykte, Du vet ju inte ens vem jag är.
Senast redigerat av Jonni (26 januari 2007)

TSQ
26 januari 2007
Iväg till GR och gör upp mano mot mano.. han som är snabbast runt gotland ring vinner den andres bil .. eller tjej..... kanske båda....sluta fjanta er på nåt forum

1 256 Inlägg
26 januari 2007
Volvonator skrev:
Iväg till GR och gör upp mano mot mano.. han som är snabbast runt gotland ring vinner den andres bil .. eller tjej..... kanske båda....sluta fjanta er på nåt forum

Det handlar inte om vem som är bäst, det handlar om rent j*vla vett och respekt mot medmänniskor.. Att hänga ut mig som han gör tycker jag är j*vligt tråkigt och att hänga ut fastOne.se på det sättet han gör.. Patetiskt hur folk kan sitta och försvara honom när dom inte ens känner honom eller vet vad han har gjort.

Det finns alltid 2 historier att höra.. Ni har hört större delen av hans, lite omvriden. Men så är det ju alltid.

Jägermeister
910 Inlägg
26 januari 2007
hehe... har följt det här om bromsarna ett tag nu och tycker det dykt upp flera ggr nu, alltid lika intressant.smile

Deamon: Hade du inte tom bromsarna avmonterade och med bildbevis i en tråd?
Och ändå hämtade inte killen som sa att han skulle hämta dom!

Nå man lär sig och tack vare folk som vill och är snälla nog (tex Deamon) att göra just inlägg om oseriösa företag mm så kan man själv undvika bli blåst!

Grattis till bromsarna förresten!
Efter många om och men så löste det sig ju trotts vissa...
Senast redigerat av gemini78 (26 januari 2007)

En gång är ingen gång...

TSQ
26 januari 2007
Vill inte ni 2 gå på middag  och bli sams och skicka mig räkningen? så slipper vi läsa tjaffset på nätet

1 256 Inlägg
26 januari 2007
Wohoo.. Praktexemplar

TSQ
26 januari 2007
tongue ja man ska ha roligt annnars dör man

Sök