Oljesticka skjuts upp 940. Vevhus rengjord!

Reguz
31 januari 2020 · 47 Inlägg

Tja, har en 940 där oljestickan skjuts upp om jag laddar mer än 1 bar laddtryck. Vevhusen burken är rengjord (inte röret ner i tråget). Kan de va så att kolvringarna är kassa och kompet läcker ner i tråget å skjuter stickan? Toppen är planad.

Deception
31 januari 2020 · 97 Inlägg

Jag skulle börjat med att göra ren vevhusventilationen ordentligt då det verkar som att du bara gjort halva jobbet. Kanalen/röret ned till tråget kan vara igensatt med allt möjligt.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
31 januari 2020 · 13 732 Inlägg

Deception skrev:
Jag skulle börjat med att göra ren vevhusventilationen ordentligt då det verkar som att du bara gjort halva jobbet. Kanalen/röret ned till tråget kan vara igensatt med allt möjligt.

ja om man inte gjort rent på det viktaste stället är det ogjort kan ju vara tvärstopp ner i tråget smile


sen är bilarna gamla så testa en ny oring på stickan så kanske det hjälper till

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
M123
31 januari 2020 · 962 Inlägg

Topplockspackningen kan likväl vara gången. Ta ett komptest, även om du nyligen har planat toppen är det ingen garanti för att packningen inte gett sig.

Hur luktar oljan?

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Enchzzz
31 januari 2020 · 347 Inlägg

Gissar på kolv som är sprucken mellan ringarna.

Reguz
1 februari 2020 · 47 Inlägg

O ringar på sticka är bytt. Topp locks packningen är en cosmetics stål packning som suttit på 20 mil.

Kompressionstrycket var följande
6,3kg 7kg 7,5kg 7,9kg
Ska väl vara 13 på en orginal fräsh bil så jag tycker jag borde ha iaf 14+

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang