Vatten i LMM efter motortvätt

SjukJaevel
31 januari · 2 Inlägg
#1

Lämnade in bilen (Saab 9-5 ) till motortvätt och körde sedan till besiktningen. Där tändes motorfellampan när besiktarn startade bilen. Den gav kod P0100 luftmassanätarn. När jag skulle köra därifrån så slocknade bilen ett par ggr när jag startade.
Kom hem och lät bilen stå ett par timmar innan jag provstartade den. Samma sak, slocknade tre ggr innan jag med lite motorpådrag kom iväg.
Kommer fukten att dunsta eller har det kommit skräp i lmm’en?

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..:)
31 januari · 3 979 Inlägg
#2

Du skulle gjort tvärtom, besikta först och tvätta sen..
OM  det kommit in vatten i lmm tyder väl på att det inte varit riktigt tätt.
Plocka av eländet och kör med en hårfön om det nu bara är fuktigt..
Har du en himla tur så är det kanske bara kontakten till lmm som blivit fuktig inuti..

Senast redigerat av axxet (31 januari )

SjukJaevel
31 januari · 2 Inlägg
#3

axxet skrev:
Du skulle gjort tvärtom, besikta först och tvätta sen..
OM  det kommit in vatten i lmm tyder väl på att det inte varit riktigt tätt.
Plocka av eländet och kör med en hårfön om det nu bara är fuktigt..
Har du en himla tur så är det kanske bara kontakten till lmm som blivit fuktig inuti..

Visst, visst. Efterklok är lätt att vara. Jag satsade på en motortvätt eftersom det läcker lite olja. Tryckluft och wd40 kanske ett alternativ?
Är det här en klok idé https://youtu.be/OEHGUiBOcAg

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..:)
31 januari · 3 979 Inlägg
#4

Jag tror mera på kontakten eftersom jag tror på kappiläreffekten..
Och vet du inte vad DET är, så får du bannemig slå upp det.. smile

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang