Jeebz
23 augusti 2022
· 493 Inlägg
Har varit in del i garaget utan att dokumentera.
Har monterat kula till kopplingsarmen från äldre 940 nu. Den kulan är 30mm istället för 25mm som sitter på nyare 940is.

Nu "tror" jag kopplingen funkar. Men har fått det där klassiska ljudet från urtrampningslager istället som dom flesta verkar ha med enkelmassesvänghjul och M90
Problemet med soppapumpen var kontakten i en kabelsko till reläet. Märkte av en slump att det börja gnistra om kabelskon när jag rörde reläet. Så jag bytte till ett 70A relä som använder sig av större kabelskor istället och bytte då även kabelskor såklart. 10 mm kabelsko tror jag det är. Blev helt annat ljud i soppapumpen efter den fick ordentligt med kräm.
Sista problemet som jag inte löst är bromsarna. Tror det är så illa att jag behöver hitta en bromscylinder med större diameter för att kunna köra dom stora oken fram. Men hittar inget som är "bolt-on" som har 25.4 kolv. Hade ju gärna behållt original vätskebehållare så kontakten passar m.m.
Köpte en sån där bromsluftare på biltema som man trycksätter behållaren med för att se om det gav något av lufta bromsarna. Fick ur ytterst lite mer luft i bakoken med den. Men det gav inte mkt i känslan i pedalen. Pedalen känns fortfarande ok så länge bilen inte är igång.
Har även bytt rem till en kortare till generatorn och bytt kol/laddregulator. Då jag köpte generatorn begagnad så visste jag inte hur långt den gått. Det var inte så mkt kvar av kolen i generatorn så det var ett smart drag. Kosta inte många kronor från Autodoc heller.
Senast redigerat av Jeebz (23 augusti 2022)