Om både jordledningen mellan generatorn och motorn samt motorn och karossen är bra, ryck lite i dom för att kolla, så måste det ju vara generatorn som är dålig då. På många gamla bilar kunde man köpa modulen med kol och laddningsregulator ganska billigt, den kan vara värd att prova byta. I värsta fall kan det också vara lindningarna i generatorn som är kass och då måste man byta generator.
Aa, för problemet uppstod efter jag låtsade på kablarna vid generatorn. Sen tog jag en stål borste. Men de blev små gnistor, men kanske inte skadar. För kollat säkringarna!
Nu vet jag inte riktigt hur du menar och bar dig åt, men ett grundtips när du håller på med det elektriska är att LÄGGA AV MINUSKABELN FRÅN BATTERIET för säkerhets skull.
Om både jordledningen mellan generatorn och motorn samt motorn och karossen är bra, ryck lite i dom för att kolla, så måste det ju vara generatorn som är dålig då. På många gamla bilar kunde man köpa modulen med kol och laddningsregulator ganska billigt, den kan vara värd att prova byta. I värsta fall kan det också vara lindningarna i generatorn som är kass och då måste man byta generator.
Aa, för problemet uppstod efter jag låtsade på kablarna vid generatorn. Sen tog jag en stål borste. Men de blev små gnistor, men kanske inte skadar. För kollat säkringarna!
Nu vet jag inte riktigt hur du menar och bar dig åt, men ett grundtips när du håller på med det elektriska är att LÄGGA AV MINUSKABELN FRÅN BATTERIET för säkerhets skull.
Det blir ännu viktigare på nyare bilar med mer elektronik. Plötsligt har man kortslutit någon styrbox och så kostar det 20.000kr med en ny hos MB. Samma när man svetsar rost, av med minuspolen!
Det blir ännu viktigare på nyare bilar med mer elektronik. Plötsligt har man kortslutit någon styrbox och så kostar det 20.000kr med en ny hos MB. Samma när man svetsar rost, av med minuspolen!
Om både jordledningen mellan generatorn och motorn samt motorn och karossen är bra, ryck lite i dom för att kolla, så måste det ju vara generatorn som är dålig då. På många gamla bilar kunde man köpa modulen med kol och laddningsregulator ganska billigt, den kan vara värd att prova byta. I värsta fall kan det också vara lindningarna i generatorn som är kass och då måste man byta generator.
Aa, för problemet uppstod efter jag låtsade på kablarna vid generatorn. Sen tog jag en stål borste. Men de blev små gnistor, men kanske inte skadar. För kollat säkringarna!
Nu vet jag inte riktigt hur du menar och bar dig åt, men ett grundtips när du håller på med det elektriska är att LÄGGA AV MINUSKABELN FRÅN BATTERIET för säkerhets skull.
Har du någon aning varför inte generatorn orkar ladda? Beror de på någon annat?
Om både jordledningen mellan generatorn och motorn samt motorn och karossen är bra, ryck lite i dom för att kolla, så måste det ju vara generatorn som är dålig då. På många gamla bilar kunde man köpa modulen med kol och laddningsregulator ganska billigt, den kan vara värd att prova byta. I värsta fall kan det också vara lindningarna i generatorn som är kass och då måste man byta generator.
Hur hittar jag jordkabeln mellan karros och motor? Vart brukar den sitta i motorn?
Om både jordledningen mellan generatorn och motorn samt motorn och karossen är bra, ryck lite i dom för att kolla, så måste det ju vara generatorn som är dålig då. På många gamla bilar kunde man köpa modulen med kol och laddningsregulator ganska billigt, den kan vara värd att prova byta. I värsta fall kan det också vara lindningarna i generatorn som är kass och då måste man byta generator.
Hur hittar jag jordkabeln mellan karros och motor? Vart brukar den sitta i motorn?
Vet inte var den sitter på den modellen. På andra bilar kan den tex. sitta mellan toppen och fjäderbenstornet.
Om både jordledningen mellan generatorn och motorn samt motorn och karossen är bra, ryck lite i dom för att kolla, så måste det ju vara generatorn som är dålig då. På många gamla bilar kunde man köpa modulen med kol och laddningsregulator ganska billigt, den kan vara värd att prova byta. I värsta fall kan det också vara lindningarna i generatorn som är kass och då måste man byta generator.
Hur hittar jag jordkabeln mellan karros och motor? Vart brukar den sitta i motorn?
Vet inte var den sitter på den modellen. På andra bilar kan den tex. sitta mellan toppen och fjäderbenstornet.
Om både jordledningen mellan generatorn och motorn samt motorn och karossen är bra, ryck lite i dom för att kolla, så måste det ju vara generatorn som är dålig då. På många gamla bilar kunde man köpa modulen med kol och laddningsregulator ganska billigt, den kan vara värd att prova byta. I värsta fall kan det också vara lindningarna i generatorn som är kass och då måste man byta generator.
Hur hittar jag jordkabeln mellan karros och motor? Vart brukar den sitta i motorn?
Vet inte var den sitter på den modellen. På andra bilar kan den tex. sitta mellan toppen och fjäderbenstornet.