Startproblem

Johancarlsson55
22 februari 2020 · 2 Inlägg

Tjena! Har fått problem med min Volvo 744 198& med b230f. Det började med att jag var ute och körde skulle svänga så la bilen i friläge. Märkte då sedan att den dog sen ville den inte starta. Så fick bogsera hem den och har nu kollat alla säkringar för soppa pumparna den i tanken och den under bilen. Har även bytt tändstift kollat bensin fram till motorn vilket det fanns. Sen har jag också kollat om den startar på startgas vilket den gjorde men dog direkt efteråt. Har fullt på bensin att tillägga med. Har ni några tips är inte så kunnig. Med vänliga hälsningar Johan

Brådhis * Voff voff *
22 februari 2020 · 10 277 Inlägg

Johancarlsson55 skrev:
Tjena! Har fått problem med min Volvo 744 198& med b230f. Det började med att jag var ute och körde skulle svänga så la bilen i friläge. Märkte då sedan att den dog sen ville den inte starta. Så fick bogsera hem den och har nu kollat alla säkringar för soppa pumparna den i tanken och den under bilen. Har även bytt tändstift kollat bensin fram till motorn vilket det fanns. Sen har jag också kollat om den startar på startgas vilket den gjorde men dog direkt efteråt. Har fullt på bensin att tillägga med. Har ni några tips är inte så kunnig. Med vänliga hälsningar Johan

La bilen i friläge när du svängde? Är det en automat eller manuell?

Om du lyssnar, hör du att pumparna går? Om inte så är relä eller själva pumpen en bra början att kolla (eftersom du redan kollat säkringarna).

Eftersom bilen startar på startgas bör det rimligen vara bränslet som saknas.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Johancarlsson55
22 februari 2020 · 2 Inlägg

Tack för svar! Det är en manuell. Har inte kollat något relä har försökt att vika lite på relän då jag hört det kan vara glapp där. Men vilket relä är det jag ska kolla och hur vet jag om det är kaputt eller inte ? Tack för hjälpen

Senast redigerat av Johancarlsson55 (22 februari 2020)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang