Hej, jag har en Insignia OPC som rubriken lyder och den senaste veckan har jag blivit av med "smällarna/pops" från avgasljudet som brukade inträffa i de högre varvtalen. Lägligt nog åkte bilen in på service för två dagar sedan och man kunde då konstatera att flexröret var kört (visste att den var kass), den såg ut som en friterad ananas då väven hade spruckit pga bla rost. Jag anade dock att det kanske var något annat som var anledningen till problemet med avgasljudet och det visade sig att problemet kvarstår efter byte av flexröret. Annat läckage fanns inte i avgassystemet enligt verkstan, nu står jag här med ett nybeställt avgassystem men undrar om jag ska försöka hitta problemet på annat håll innan jag monterar på detta ? Meckarna har i skrivande stund ingen aning heller men de har lovat att undersöka saken.
Jag har själv bytt tändstiften på bilen, verkstan har kollat upp så att alla cylindrar har rätt tändning osv, inga problem enligt dem. Skulle gärna vilja höra era förslag och lösningar på detta om någon kan komma på något.
EDIT:Ska tilläggas att avgassystemet är original!
Senast redigerat av ErikTan (6 mars 2020)