Hjälp med OBD / felkodsläsare

vikthoe
20 mars 2020 · 2 Inlägg

Jag hade tänkt köpa en OBD men blir osäker på vilken jag borde köpa.

Lutar mest åt en iCarsoft CR PRO då den tar alla bilar och specifikt den funktionen jag är ute efter.
(sätta EPB i service-mode)

Den är bra mycket dyrare än t.ex OBD2 med bluetooth till telefonen. Är prisskillnaden pga att man kan göra fler saker eller går det att köpa en app för att komma åt samma funktioner på den billiga?

Om det finns någon annan generell guide så är jag tacksam för en länk.

husseman
20 mars 2020 · 1 588 Inlägg

hmm, kolla på obd kina.. de säljer allt från värsta skit till riktiga saker. Köpte TECH 2 där.. funkar hyfsat om man sätter det på uppvärmning nån timme innan .....-  använder oxå  lite olika piratgrejer från dom som funkar till specifika bilmodeller typ BMW, MB, o andra märken. Nu vet ja inte vilket märke du vill ha funktioner på, men Autocom som ja faktiskt har licens på brukar fixa de mesta modeller o småsaker som EPB. Kör du Vag. så skaffa VCDS -finns till bra priser lagligt. Det är en djungel av OBD testare. att välja på. Autocom finns väl fortfarande som pirat till 2014 tror ja..kostar väl en 5,-hundring o klarar ju de flesta modeller..  Sen finns ju ren dynga som ELM o såna saker för 30:- på Wish- hoppa över dom.
Lycka till../husse

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang