torsen skrev:
Hej Edeke.
Ditt problem blev en utmaning även för mig.
Var tvungen att gå ut i garaget och inventera verktygsuppsättningen.
XZN M12 har 12 splines och är 12 mm i diameter mätt på ytterkant på splines´en.
I ditt ställe skulle jag köpa en bits XZN M12 och försöka med övervåld slå in den i huvudet på dina skruvar med 12 splines.
TORX tvivlar jag på går att slå in i dina skruvhuvuden.
Skruvhuvudet ser ut att sitta i plan med fälgkanten.
Om så verkligen är fallet kan man svetsa på en mutter på varje skruv och kunna demontera dem.
Värmen från svetsningen gör att skruven vidgar sig något.
Då det hela, muttern och skruven, får kallan drar skruven ihop sig och lossnar lättare.
Så har jag förfarit tidigare.
Ett tredje alternativ att försöka med är en något kapad skruvutdragare, "svinpitt" på bilmekanikerprosa.
Vet inte om skruvhålet är tillräckligt djupt för en "svinpitt"?
Ett fjärde alternativ är att köpa ett verktyg, som jag inte vet vad det heter, men som är till för att lossa sönderdragna TORX-skruvskallar.
Ser ofta reklam för verktyget i min mejl.
Googla - men jag vet inte på vad?
Lycka till och berätta gärna i tråden hur du löser problemet.