Audi a4 2004 Hackar/Bromsar in!

Dscim
12 april 2020 · 3 Inlägg

Tjena boys.. Jag har en Audi A4 B6 som något hänt med idag.

Esp-lampan har lyst till och från, och idag när jag åkte till Ica lös den och bilen gick utmärkt, jag går in på Ica, kommer ut 5 minuter senare startar bilen och då var lampan släckt? Perfekt tänkte jag (tyvärr inte?)
Åker ca 20 meter, och märker att bilen typ rycker/bromsar in (och esp lampan lyser till) när jag trycker ner kopplingen så blir den som "vanligt" i 5 sek för att sedan igen "bromsa in av sig själv". Jag e så okunnig man kan bli om bilar men har googlat till mig typ att det kan va abs-givaren? Har vi någon kunnig själ här som kan hjälpa mig och att felsöka blir svårt då inget lyser på instrumentpanelen.

Senast redigerat av Dscim (12 april 2020)

valle22 Smidd i rostigt stål
14 april 2020 · 933 Inlägg

Kan vara hjullager bak med ABS ring som är trasigt. Koppla upp med ODIS eller VCDS och kolla om de reagerar när du snurrar hjulen

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
jaka54
14 april 2020 · 5 731 Inlägg

Hej!
Åk till en bilverkstad och dem kolla felkoder, kostar några hundra. Antagligen har du en ABS givare vid något av hjulen som är trasig.

Dscim
14 april 2020 · 3 Inlägg

Hej, tack för era svar. Den är på verkstaden i detta nu så får vi se vad det är.

Dscim
14 april 2020 · 3 Inlägg

Tydligen är det inget fel, kommer inte upp någon felkod.. och nu är lampan igång igen på fulltid och nu går den som den ska.. Vettefan vad jag ska göra.

Nu säger han att det möjligen är något gummi i växellådan som e dåligt? För när jag växlat har det varit ryckigt ett tag? Kan det verkligen vara så att ett gummi i växellådan har med esp:n att göra och gör så den hackar?

Senast redigerat av Dscim (14 april 2020)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang