Start/batteriproblem polo 03

Lahhry
18 april 2020 · 2 Inlägg

Hej. När jag skulle starta bilen häromdagen var den stendöd.

Försökte rulla igång den, använda kablar samt ladda batteriet utan resultat.. (startmotorn gjorde ett tragiskt svagt försök med kablarna annars inget)

Bytte till ett annat batteri och woila så fungerade det.

Då till min fråga, bör den inte ha gått igång med kablar eller när vi puttade den om det är batteriet som är dött??


Tack för er hjälp!

Senast redigerat av Lahhry (18 april 2020)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 april 2020 · 17 478 Inlägg

Det kan vara riktigt svårt att få till en bra kontakt med kablar. Ofta får man försöka flera gånger innan det blir tillräckligt bra för startförsök.

Tja, den borde väl gå att rulla igång men om inte bränslepump/startspärr/insprut får tillräckligt med kräm så kan det bli svårt. Vet faktiskt inte där.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 april 2020 · 14 056 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Det kan vara riktigt svårt att få till en bra kontakt med kablar. Ofta får man försöka flera gånger innan det blir tillräckligt bra för startförsök.

Tja, den borde väl gå att rulla igång men om inte bränslepump/startspärr/insprut får tillräckligt med kräm så kan det bli svårt. Vet faktiskt inte där.

Du har nog rätt. Det måste nog vara lite ström i batteriet i alla fall för att bränslepump/startspärr/insprut ska fungera. Det går nog inte att putta igång den med ett sopslut batteri.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Lahhry
18 april 2020 · 2 Inlägg

Okej, tack så mycket!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang