Skoda Fabia 2013 Missljud Drivknut Video Hjälp

FabianTsi
6 maj 2020 · 208 Inlägg

Lade mobilen under bilen när den var upphisad höger fram med domkraft och snurrade hjulet fram och tillbaka. Först med växel sedan utan växel. Något måste ju vara fel, men vad?

Video: https://m.youtube.com/watch?v=cbxFWoTXtu8&t=4s

Senast redigerat av FabianTsi (6 maj 2020)

Skriver på mobil, därför det blir så mycket stavfel och skit. Dyselexin hjälper inte särskilt mycket heller. //Fabian
jaka54
6 maj 2020 · 5 680 Inlägg

Hej!
Inget fel alls! Helt naturligt när du snurrar på hjulet att det låter lite. Men det låter lite väl "klankigt"! Man undrar om det finns fett i drivknutarna? Hör du något ljud när du kör?

FabianTsi
6 maj 2020 · 208 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Inget fel alls! Helt naturligt när du snurrar på hjulet att det låter lite. Men det låter lite väl "klankigt"! Man undrar om det finns fett i drivknutarna? Hör du något ljud när du kör?

Ja jag hör ett liknande ljud när jag kör. Fast inte lika högt såklart.

Skriver på mobil, därför det blir så mycket stavfel och skit. Dyselexin hjälper inte särskilt mycket heller. //Fabian
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
6 maj 2020 · 4 917 Inlägg

Vad det inte så att på de gamla öststatskärrorna var det inte så noga med passningen, utan spelet berodde på mindre noggrannhet i tillverkningen..smile
Sen hade jag nog kollat upp om det verkligen finns fett inuti..

Senast redigerat av axxet (6 maj 2020)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Slim
6 maj 2020 · 340 Inlägg

Hur låter andra sidan?

FabianTsi
7 maj 2020 · 208 Inlägg

Slim skrev:
Hur låter andra sidan?

Vad jag kan höra låter den mindre.

Skriver på mobil, därför det blir så mycket stavfel och skit. Dyselexin hjälper inte särskilt mycket heller. //Fabian
FabianTsi
7 maj 2020 · 208 Inlägg

axxet skrev:
Vad det inte så att på de gamla öststatskärrorna var det inte så noga med passningen, utan spelet berodde på mindre noggrannhet i tillverkningen..smile
Sen hade jag nog kollat upp om det verkligen finns fett inuti..

Köpte ju den billigaste combin som gick att köpa, så förväntade mig ingen ingenjörskonst. Hur kollar jag det, finns det en nippel?

Skriver på mobil, därför det blir så mycket stavfel och skit. Dyselexin hjälper inte särskilt mycket heller. //Fabian
jaka54
7 maj 2020 · 5 680 Inlägg

Hej!
Nej!
Måste tas isär! Drivaxel bort ,damask bort. Fett in!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang